•   Digitaaliset liiketoimintamallit 3011616-3009 06.09.2022-09.12.2022  5 op  (MLIISK21) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa erilaisia digitaalisesti toteutettuja liiketoimintamalleja
    - kehittää erilaisia liiketoimintamalleja verkkoympäristössä.
    Opintojakson sisältö
    Liiketoimintamallit eri tapaustutkimusten valossa.

    Vastuuopettaja

    Timo Luukka

    Oppimateriaali

    Alexander Osterwalder, Yves Pigneur & Tim Clark: Business model generation: a handbook for visionaries, game changers and challengers.
    Lisämateriaali jaetaan lähiopetuksen aikana.

    Oppimismenetelmät

    Työelämälähtöinen, monialainen ja tehtäväperustainen oppiminen, opitun omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa lähiopetuksessa sekä työpaikalla.

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtainen tehtävä.

    YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
    Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
    Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.
    Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan kurssin arvosanaan.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    06.09.2022 - 09.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.06.2022 - 13.09.2022

    Ryhmä(t)
    • MLIISK21
    Vastuuyksikkö

    Tekniikka ja liiketoiminta

    Lisätietoja

    Excelin käyttö kannattaa muistuttaa mieliin ennen kurssin alkua.

    Koulutus

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Salo IoT Campus

    Arviointiasteikko

    H-5

    Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

    Valinnaista suoritustapaa ei ole tarjolla.

    Pedagogiset toimintatavat

    Aloitteelisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    5 op = 135 tuntia

    Sisältö ja ajoitus

    Kurssin aikana käydään läpi seuraavat aihealueet:
    06.09.2022 klo 09:15 - 12:00 Digitaalisten liiketoimintamallit
    04.10.2022 klo 09:15 - 12:00 Kannattavuuden arviointi
    25.10.2022 klo 09:15 - 12:00 Case-esimerkkien analysointi
    15.11.2022 klo 09:15 - 12:00 Case-esimerkkien analysointi

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, kurssisuoritus hylätään.

    Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

    Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
    Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
    Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

    Arviointikriteerit - hyvä (3-4)

    Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
    Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
    Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
    Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
    Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

    Arviointikriteerit - kiitettävä (5)

    Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
    Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
    Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
    Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
    Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.