Skip to main content

Markkinatutkimus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011662-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 09.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.09.2022 - 11.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Riikka Kulmala
Ryhmät
PLIITS20mar
PLIITS20mar
Opintojakso
3011662
Toteutukselle 3011662-3011 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Markkinatutkimuksen perusmenetelmät.
- Markkinatutkimuksen rooli ja käyttötarkoitukset
- Markkinatutkimuksen prosessi
- Markkinatutkimuksen tyypit ja menetelmät (Fokus-ryhmä, haastattelut, kyselyt, netnografia/havainnointi, dokumenttianalyysi)
- Kyselyiden laadinta ja analysointi webropol-työkalulla
- Tavallisimmat markkinatutkimuksen ongelmat ja virhelähteet

Käytännön markkinatutkimuksen toteutus on integroitu edeltäviin vaiheisiin.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella markkinatutkimuksen
- valita soveltuvat tutkimusmenetelmät ja soveltaa niitä
- valita soveltuvat tiedonhankkimistavat
- tulkita hankittua markkinatietoa, analysoida sitä ja tulkita analyysin tuloksia.

Sisältö

Tutkimussuunnitelman tekeminen
Markkinatutkimuksen menetelmät ja tietolähteet
Markkinatiedon tulkinta ja analysointi sekä hyödyntäminen

Aika ja paikka

Syyslukukausi 2018, Lemminkäisenkatu, Turku.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali löytyy ITSlearning ympäristöstä.

Opetusmenetelmät

Infot, harjoitukset, ryhmätehtävät, pienimuotoinen markkinatutkimus yritykselle/organisaatiolle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon liittyy monivalintakoe. Monivalintakoe on opintojakson lopuksi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot ja harjoitukset yhdistettynä projektimuotoiseen työskentelyyn.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Markkinatutkimuksen toteutus ulkopuoliselle taholle yhdistettynä harjoituksiin. Opiskelijan tekemän työn laajuus kokonaisuudessaan 5op, joka vastaa 135 h työmäärää.

Evaluation methods and criteria

Kurssiaktiivisuus, harjoitukset, toimeksianto ja monivalintakoe. Monivalintakoe muodostaa 1/3, harjoitukset ja kurssiaktiivisuus 1/3 ja toimeksianto 1/3 arvostelusta. Kaikki osat tulee olla hyväksyttävästi suoritettuina kurssin läpäisemiseksi. Arvioinnissa huomioidaan tehtyjen tehtävien raportoinnin rakenne, kieliasu ja esitystapa.

Failed (0)

Puuttuvia osasuorituksia. Ei kykyä soveltaa kurssin tietosisältöä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Kurssin harjoitusten, tentin ja projektin hyväksyttävä perustason suoritus.

Assessment criteria, good (3-4)

Kurssin arvoitavien osien perustasoa parempi suoritus. Kyky suunnitella toimintaa ja hyödyntää markkinatutkimuksen käsitteitä ja toimintatapoja.

Assessment criteria, excellent (5)

Osoitettu kyky markkinatutkimuksen menetelmien hallintaan ja hyödyntämiseen.

Go back to top of page