Riikka Kulmala
Oppimateriaali löytyy ITSlearning ympäristöstä.
Infot, harjoitukset, ryhmätehtävät, pienimuotoinen markkinatutkimus yritykselle/organisaatiolle.
Kurssiaktiivisuus, harjoitukset, toimeksianto ja monivalintakoe. Monivalintakoe muodostaa 1/3, harjoitukset ja kurssiaktiivisuus 1/3 ja toimeksianto 1/3 arvostelusta. Kaikki osat tulee olla hyväksyttävästi suoritettuina kurssin läpäisemiseksi. Arvioinnissa huomioidaan tehtyjen tehtävien raportoinnin rakenne, kieliasu ja esitystapa.
Suomi
05.09.2022 - 11.11.2022
02.07.2022 - 09.09.2022
Liiketalous
Liiketalouden koulutus
Lemminkäisenkatu
0.00 op
0.00 op
H-5
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opintojaksoon liittyy monivalintakoe. Monivalintakoe on opintojakson lopuksi.
Luennot ja harjoitukset yhdistettynä projektimuotoiseen työskentelyyn.
Markkinatutkimuksen toteutus ulkopuoliselle taholle yhdistettynä harjoituksiin. Opiskelijan tekemän työn laajuus kokonaisuudessaan 5op, joka vastaa 135 h työmäärää.
Markkinatutkimuksen perusmenetelmät.
- Markkinatutkimuksen rooli ja käyttötarkoitukset
- Markkinatutkimuksen prosessi
- Markkinatutkimuksen tyypit ja menetelmät (Fokus-ryhmä, haastattelut, kyselyt, netnografia/havainnointi, dokumenttianalyysi)
- Kyselyiden laadinta ja analysointi webropol-työkalulla
- Tavallisimmat markkinatutkimuksen ongelmat ja virhelähteet
Käytännön markkinatutkimuksen toteutus on integroitu edeltäviin vaiheisiin.
Puuttuvia osasuorituksia. Ei kykyä soveltaa kurssin tietosisältöä.
Kurssin harjoitusten, tentin ja projektin hyväksyttävä perustason suoritus.
Kurssin arvoitavien osien perustasoa parempi suoritus. Kyky suunnitella toimintaa ja hyödyntää markkinatutkimuksen käsitteitä ja toimintatapoja.
Osoitettu kyky markkinatutkimuksen menetelmien hallintaan ja hyödyntämiseen.