•   Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3008 16.09.2022-04.12.2022  5 op  (PLIITS20mar, ...) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    - hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
    - tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
    - osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
    Opintojakson sisältö
    - liiketoimintamallin arviointimenetelmät

    - markkinoinnin johtamisen osa-alueet

    - markkinoinnin suunnitteluprosessi

    - aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa

    Vastuuopettaja

    Marianne Renvall

    Oppimateriaali

    Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
    The St. Gallen Business Model Navigator
    Opettajan materiaali

    Oppimismenetelmät

    Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
    - itsenäistä reflektointia
    - kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi
    - työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
    -vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi 25%
    Liiketoimintamallien analysointi ja esittely 25%
    Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen 25%
    Videon tekeminen 25%.

    Opiskelijan läsnäolo ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä voivat nostaa tai laskea arvosanaa.

    Menetelmät:
    Opettajan arviointi
    Itsearviointi
    Vertaisarvioint

    Opetuskieli

    Englanti

    Ajoitus

    16.09.2022 - 04.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.06.2022 - 09.09.2022

    Ryhmä(t)
    • PLIITS20mar
    • Vaihtos22Yrmy
    Opiskelijamäärä (min - max)

    0 - 40

    Vastuuyksikkö

    Liiketalous

    Ohjausvastuut

    Marianne Renvall

    Lisätietoja

    Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta.

    Koulutus

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Lemminkäisenkatu

    TKI-osuus

    0.00 op

    Verkko-opetuksen osuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä

    Pedagogiset toimintatavat

    Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
    Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti
    Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi
    Ryhmätöiden työstäminen ja esittely
    8 lähiopetuskertaan osallistuminen

    Sisältö ja ajoitus

    Liiketoimintamallien analysointi ja esittely
    Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen
    Markkinointiviestintämateriaalin tekeminen

    Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 34. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 36 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla).

    Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta. Vastaava opintojakso tarjotaan englanniksi Business Models and Marketing 3011665-3008.

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Mikäli jokin arvioitavista kohteista hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.

    Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

    Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
    -palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
    -ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
    -osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
    -osaa reflektoida luettua materiaalia
    -toimii osana ryhmää ryhmätöissä

    Arviointikriteerit - hyvä (3-4)

    Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
    -palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
    -reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
    -analysoi liiketoimintamalleja ja kehittää markkinointia
    -tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
    -toimii hyvin ryhmässä ja arvioi omaa roolia siinä.

    Arviointikriteerit - kiitettävä (5)

    Arvosana hyväksytty (5), opiskelija täyttää edelliset mainitut kriteerit (arvosana 1-4) sekä osaa:
    -reflektoida kriittisesti teoriaa ja tuoda uusia näkökulmia
    -analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja asiakaslähtöisesti liiketoimintamalleja ja markkinointia
    -osaa tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia.