Marianne Renvall
Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- itsenäistä reflektointia
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä
Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi 25%
Liiketoimintamallien analysointi ja esittely 25%
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen 25%
Videon tekeminen 25%.
Opiskelijan läsnäolo ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä voivat nostaa tai laskea arvosanaa.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarvioint
Englanti
16.09.2022 - 04.12.2022
01.06.2022 - 09.09.2022
0 - 40
Liiketalous
Marianne Renvall
Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta.
Liiketalouden koulutus
Lemminkäisenkatu
0.00 op
0.00 op
H-5
Ei tenttiä
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi
Ryhmätöiden työstäminen ja esittely
8 lähiopetuskertaan osallistuminen
Liiketoimintamallien analysointi ja esittely
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen
Markkinointiviestintämateriaalin tekeminen
Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 34. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 36 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla).
Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta. Vastaava opintojakso tarjotaan englanniksi Business Models and Marketing 3011665-3008.
Mikäli jokin arvioitavista kohteista hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä
Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja ja kehittää markkinointia
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja arvioi omaa roolia siinä.
Arvosana hyväksytty (5), opiskelija täyttää edelliset mainitut kriteerit (arvosana 1-4) sekä osaa:
-reflektoida kriittisesti teoriaa ja tuoda uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja asiakaslähtöisesti liiketoimintamalleja ja markkinointia
-osaa tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia.