Taru Kankaanpää, Arto Manninen
Chan, K.W. & al. 2015 Blue ocean strategy. How to create uncontested market space and make the competition irrelevant.(löytyy painettuna ja ekirjana)
Osterwalder. A., Pigneur, Y. & Clark, T. 2010. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers and challengers. (ekirja)
Luentomateriaalit, muut mahdolliset artikkelit ja videot.
Luennot, kirjallinen materiaali, case-oppiminen, itsenäinen tiedonhankinta
Loppuraportti, oppimistehtävät sekä aktiivisuus tapaamisissa ja ryhmätyöskentelyssä vaikuttavat arviointiin.
40% kurssin arvosanasta: Henkilökohtainen osuus, johon sisältyvät mm. kurssin aikana tehtävät oppimistehtävät ja tunneilla tehtävät harjoitukset ja työpajat. Tehtävät voivat olla hyväksytty/hylätty tai numeerisesti arvioitavia.
60% kurssin arvosanasta: Loppuraportti ja sen esitys arvioidaan yhteisellä arvosanalla 0-5.
Kaikki oppimistehtävät pitää olla suoritettuna hyväksytysti, jotta kurssista pääsee läpi. Tehtävän palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin.
Plagiointi ja tekstin suora kopiointi nettilähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän hylkäämiseen.
Suomi
29.08.2022 - 02.12.2022
01.06.2022 - 23.09.2022
Liiketalous
Liiketalouden koulutus
Salo IoT Campus
0.00 op
0.00 op
H-5
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
innovaatiopedagogiikka
Lähitapaamiset kurssin aikana tehtävät oppimistehtävät edesauttavat opintojakson lopputehtävää.
Kaikki oppimistehtävät ja loppuraportti pitää olla suoritettuna hyväksytysti, jotta kurssista pääsee läpi.
Opintojakso alkaa viikolla 35 ennakkotehtävällä. Kurssilla on 10 lähtitapaamista, jotka alkavat viikolla 37.
Opintojakson teemat:
-liiketoimintamallin sisältö ja osa-alueet
-asiakaslähtöisyys liiketoimintamalleissa
-kestävä kehitys ja kiertotalouden liiketoimintamallit
-perinteiset ja digitaaliset liiketoimintamallit ja niiden analysointi
-liiketoimintamalleihin liittyvät ansaintamallit
-liiketoimintamallien kehittämisen työkalut ja liiketoimintamallien kehittäminen
-asiakkuudenhoitomallit
Kaikkia oppimistehtäviä ja/tai loppuraporttia ei ole palautettu hyväksytysti.
Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.
Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti konsepteja.
Aktiivisuus tapaamisissa, kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.
Aktiivisuus tapaamisissa, kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.