Siirry suoraan sisältöön

Verkkokauppa ja markkinointikampanjat (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BN22-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2020 - 10.09.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kai Schleutker
  • Timo Luukka

Ryhmät

  • PLIISS19
    Liiketalous

Tavoitteet

Opiskelija
• tunnistaa kohderyhmiä ja ostokäyttäytymistä nettikäyttäytymisen perusteella
• toteuttaa nettikampanjoita
• osaa ideoida verkkokaupan liiketoiminta- ja tuotestrategiaa
• toteuttaa konkreettisesti verkkokauppaa helppokäyttöisellä teknologialla
• osaa käyttää hyväksi analyysityökalujen dataa kampanjoiden tulosten parantamiseksi

Sisältö

• Kampanjarakenteet ja hakusanat
• Kampanjaympäristöt
• Kampanjoiden seuranta ja analytiikka
• Verkkokaupan markkinointi
• Verkkokaupan rahaliikenne ja smarketing
• Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä.

Opetusmenetelmät

Henkilökohtaiset tehtävät ja ryhmätyö, itsenäinen tiedonhaku, tiedon analysointi ja raportointi. Verkkokauppojen toiminnallisuuden analysointi.
Markkinointikampanjan luominen virtuaalisesti.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Tehtäväperusteinen oppiminen autenttisiin ympäristöihin soveltaen. Itseohjautuva tiedonhaku ja jatkuva oppiminen. Ryhmätehtävät.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia toiteutustapoja.

Sisällön jaksotus

03.08. - 08.10.2020 klo 13:00 - 17:00 Timo Luukka Demi Verkkokauppa
22.10. - 17.12.2020 klo 13:00 - 17:00 Kai Schleutker Demi Markkinointikampanjat

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteina ovat ryhmätyöt ja henkilökohtaiset tehtävät.

Kiinteänä osana kurssin arviointia on myös omien innovaatiokompetenssien itsearviointi sekä kurssin sisällön reflektointi. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta kurssin arvosanaan, mutta kurssia ei hyväksytä suoritetuksi ennenkuin nämä itsearvioinnit on tehty.

YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävässään opiskelija asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.

Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan kurssin arvosanaan.

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.

Hylätty (0)

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.