Verkkokauppa ja markkinointikampanjat (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BN22-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2020 - 10.09.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kai Schleutker
- Timo Luukka
Ryhmät
-
PLIISS19Liiketalous
Tavoitteet
Opiskelija
• tunnistaa kohderyhmiä ja ostokäyttäytymistä nettikäyttäytymisen perusteella
• toteuttaa nettikampanjoita
• osaa ideoida verkkokaupan liiketoiminta- ja tuotestrategiaa
• toteuttaa konkreettisesti verkkokauppaa helppokäyttöisellä teknologialla
• osaa käyttää hyväksi analyysityökalujen dataa kampanjoiden tulosten parantamiseksi
Sisältö
• Kampanjarakenteet ja hakusanat
• Kampanjaympäristöt
• Kampanjoiden seuranta ja analytiikka
• Verkkokaupan markkinointi
• Verkkokaupan rahaliikenne ja smarketing
• Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä.
Opetusmenetelmät
Henkilökohtaiset tehtävät ja ryhmätyö, itsenäinen tiedonhaku, tiedon analysointi ja raportointi. Verkkokauppojen toiminnallisuuden analysointi.
Markkinointikampanjan luominen virtuaalisesti.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Tehtäväperusteinen oppiminen autenttisiin ympäristöihin soveltaen. Itseohjautuva tiedonhaku ja jatkuva oppiminen. Ryhmätehtävät.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia toiteutustapoja.
Sisällön jaksotus
03.08. - 08.10.2020 klo 13:00 - 17:00 Timo Luukka Demi Verkkokauppa
22.10. - 17.12.2020 klo 13:00 - 17:00 Kai Schleutker Demi Markkinointikampanjat
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteina ovat ryhmätyöt ja henkilökohtaiset tehtävät.
Kiinteänä osana kurssin arviointia on myös omien innovaatiokompetenssien itsearviointi sekä kurssin sisällön reflektointi. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta kurssin arvosanaan, mutta kurssia ei hyväksytä suoritetuksi ennenkuin nämä itsearvioinnit on tehty.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävässään opiskelija asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan kurssin arvosanaan.
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.
Hylätty (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.