•   Lukemaan innostaminen KH00BS67-3003 01.01.2023-31.07.2023  5 op  (MKITIS21) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    Osaa edistää monilukutaitoja eri asiakasryhmille
    Ymmärtää selkokielen perusteet
    Osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida yhteisöllisen ohjaustilanteen
    Osaa arvioida ja kehittää omia vuorovaikutustaitojaan ohjaustilanteessa
    Opintojakson sisältö
    Monilukutaidot 

    Selkokieli

    Lukemisen edistäminen ja innostaminen

    Ohjaustaitojen syventäminen

    Vastuuopettaja

    Pauliina Isomäki

    Oppimateriaali

    https://www.lukulux.fi/
    Virtanen, H. Selkokielen käsikirja. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.992165137205970
    tai
    Leskelä, L. Selkokieli: saavutettavan kielen opas. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.995234507205970

    Oppimismenetelmät

    Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, ohjausharjoitukset

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Lukupiirin suunnittelu ja vetäminen + kirjavinkkaus 60%
    Muut tehtävät 40%

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2023 - 31.07.2023

    Ilmoittautumisaika

    02.12.2022 - 11.01.2023

    Ryhmä(t)
    • MKITIS21
    Vastuuyksikkö

    Tekniikka ja liiketoiminta

    Ohjausvastuut

    Pauliina Isomäki

    Koulutus

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Kupittaan kampus

    Verkko-opetuksen osuus

    3 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Pedagogiset toimintatavat

    Työelämälähtöisyys
    Yhteistoiminnallinen oppiminen
    Learning by doing

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Yhteensä 135 h
    Lukupiirin suunnittelu ja vetäminen 70 h
    Muut tehtävät 55 h

    Sisältö ja ajoitus

    Lukemisen edistäminen ja innostaminen :
    - lukupiirin suunnittelu ja vetäminen
    - toiminnalliset lukemaan innostamisen menetemät
    - kirjavinkkaus
    Selkokieleen ja monilukutaidon käsitteeseen tutustuminen

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

    Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

    Opiskelija on tehnyt vaaditut tehtävät. Opiskelija on ollut jonkin verran aktiivinen ryhmätöiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelijan tehtävissä, raporteissa ja/tai oman toiminnan reflektiossa on puutteita.

    Arviointikriteerit - hyvä (3-4)

    Opiskelijan tehtävät ja raportit ovat selkeitä ja niissä on relevanttia sisältöä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätöiden suunnitteluun ja toteutukseen. Opiskelija osaa analysoida omaa toimintaansa.

    Arviointikriteerit - kiitettävä (5)

    Opiskelijan raportit ovat selkeitä, analyyttisia ja perusteltuja. Opiskelija on ollut erittäin aktiivinen ryhmätöiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelija osaa analysoida omaa toimintaansa.