Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CA05-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 06.09.2022

Ajoitus

30.08.2022 - 22.11.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Sanna Merisalo
  • Timo Luukka

Ryhmät

  • MLIISK22
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022

Tavoitteet

Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat

Sisältö

- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit

Oppimateriaalit

Digitaalinen markkinointi: Luennoitsijan materiaali, internet Google Analytics (englanninkielinen)

Brändi: Luennoitsijan materiaali, verkkoartikkelit, vapaavalintainen kirja brändistä.

Opetusmenetelmät

Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, ryhmätyöskentely, verkko-opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Digitaalinen markkinointi: Google Analytics -sertifikaatti - viimeistään 20.11.2022.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, verkkokurssi & tentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Digitaalinen markkinointi: AHOT, näyttö
Brändi: AHOT, näyttö

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Digitaalinen markkinointi: Henkilökohtainen verkkokurssi, henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt - laskennallinen työaika 135 tuntia
Itsenäinen verkkokurssi jonka suorittamisen voi aloittaa itsenäisesti, välittömästi.
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6

Brändi: Henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen opetukseen - laskennallinen työaika 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Brändiosion sisältö:
- Brandin rakentaminen ja kehittäminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot

Digitaalisen markkinoinnin sisältö:
1) Digimarkkinoinnin positiointi yrityksen kokonaismarkkinointiin
2) Mitkä ovat sosiaalisen median ja kotisivujen roolit digitaalisessa markkinoinnissa
3) Tavoitteiden asettaminen ja analytiikka

Viestintäkanava ja lisätietoja

Digitaalinen markkinointi : timo.luukka@turkuamk.fi
Brändi: sanna.merisalo@turkuamk.fi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändi:
- Kirjareflektio (yksilötyö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan (hyväksytty/hylätty)
- Video brändistä (ryhmätyö) (arviointi: 1-5)
- Markkinoinnin kilpailukeinojen toteutussuunnitelma (ryhmätyö ) (arviointi: 1-5)

Hylätty (0)

Digitaalinen markkinointi:
Google Analytics -kurssista hylätty arvosana
Ryhmätehtävät suorittamatta tai hylätty arvosana.

Brändi: Joku vaadituista tehtävistä suorittamatta tai hylätty arvosana.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on tehnyt vaaditut tehtävät ohjeistuksen mukaan, mutta ne ovat sisällöltään yleisluonteisia eivätkä sisällä itsenäistä ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn tai keskusteluun oppitunneilla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tietoa. Hänen tekemänsä työt ovat tavoitteellisia ja innovatiivisia.
Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä aiheeseen sopivalla tavalla. Hänen johtopäätöksensä perustuvat tietoperustaan ja ovat loogisia.
Esitykset ovat loogisia, selkeitä ja kiinnostavia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tietoa. Hänen tekemänsä työt ovat innovatiivisia ja sisältävät yksilöllistä ajattelua.
Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä ja hallitsee lähdekritiikin. Johtopäätökset ovat loogisia ja pohjautuvat tietoperustaan.
Esitykset ovat kiinnostavia ja laadukkaita.
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja dialogissa muiden ryhmän jäsenten kanssa.
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen aktiivisesti ja keskustellen.