Yritysviestintä (3 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CB14-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2023 - 14.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
15.01.2024 - 22.04.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• laatia virallisia asiakirjoja, kuten tarjouspyyntö ja tarjous
• hoitaa reklamaatiotilanteet vastaanottajakeskeisesti
• varmistaa, että tiedonkulku on yritysviestinnässä sujuvaa
• kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan erilaisissa esiintymis- ja keskustelutilanteissa
• mukauttaa viestintäänsä tilanteen mukaan ja ottaa toisen osapuolen mahdollisimman hyvin huomioon
• valmistautua, osallistua, johtaa ja arvioida sekä saattaa päätökseen erilaisia keskusteluja.
Sisältö
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet (tarjouspyyntö, tarjous, tilaus ja vahvistus)
- Reklamaatiotilanteet
- Tiedotteet
- Kutsut, esityslistat, muistiot ja pöytäkirjat
- Keskusteluun ja esiintymiseen valmistautuminen
- Neuvottelun ja kokouksen kulku ja tekniikat
- Päätöksenteko ja argumentointi
- Nonverbaalisen viestinnän merkitys
Oppimateriaalit
Opintojakson materiaali on saatavilla Itslearning-työtilassa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää yhteensä 24 tuntia lähiopetusta kampuksella. Lähiopetuksen lisäksi itsenäiseen työskentelyyn on varattu noin 57 tuntia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perustana on aktiivinen osallistuminen lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun sekä yritysviestintään liittyvien tehtävien suunnittelu ja toteutus.
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu lähitapaamisiin eikä tee vaadittuja tehtäviä. Opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle poistetaan kolmannen lähitapaamisen jälkeen, jos hänellä ei ole näyttöä aikomuksesta suorittaa opintojakso.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tietää, mikä on viestinnän merkitys yrityksen liiketoiminnassa. Hän pystyy toteuttamaan ohjeiden mukaiset tehtävät sekä osallistuu lähitapaamisiin ja keskusteluun osittain.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mikä on viestinnän merkitys yrityksen liiketoiminnassa. Hän pystyy toteuttamaan ohjeiden mukaiset tehtävät sovitussa aikataulussa. Opiskelija asennoituu viestintään positiivisesti sekä osallistuu lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mikä on viestinnän merkitys yrityksen liiketoiminnassa, ja innostuu pohtimaan viestintää käytännössä esimerkiksi omassa arjessaan. Hän pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan ohjeiden mukaiset tehtävät erinomaisella tavalla sovitussa aikataulussa. Opiskelija asennoituu viestintään erittäin positiivisesti sekä osallistuu lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun motivoituneena ja tavoitteellisesti.