Calculus (5 op)
Toteutuksen tunnus: TE00CE14-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2023 - 17.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
04.09.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Information and Communications Technology
- Opettajat
- Hazem Al-Bermanei
- Ryhmät
-
PINFOS22APINFOS22A
-
PINFOS22BPINFOS22B
-
PINFOK23BPINFOK23B
- Opintojakso
- TE00CE14
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
• Limits
• The derivative
• Differentials
• Antiderivatives and the definite integral
• Applications of differentiation and integration
• On differential equations
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- käyttää derivaattaa funktion tutkimiseen
- käyttää differentiaalia muutoksen ja virheen arvioinnissa
- laskea integraalin avulla esim. pinta-aloja ja tilavuuksia, keskiarvoja ja neliöllisiä keskiarvoja
- ratkaista integroituvia ja 1. kertaluvun separoituvia differentiaaliyhtälöitä
- käyttää oikein opintojakson sisältöön liittyviä matemaattisia termejä ja merkintöjä
Sisältö
- Raja-arvo
- Derivaatta
- Differentiaali
- Määräämätön ja määrätty integraali
- Differentiaali- ja integraalilaskennan sovelluksia
- Differentiaaliyhtälöistä
Oppimateriaalit
1. Calculus (3rd edition), Fred Safier, SCHAUM’S outlines.
2. Engineering Mathematics (6th edition), K.A. Stroud [MACMILLAN PRESS LTD]
3. Formula book: Technical formulas
Opetusmenetelmät
Teacher-directed classroom activities, group work and independent work; project work, reports, task-based (homework
Kansainvälisyys
The contents of the course give understanding to use the derivatives to analyze functions, use differentials to approximate changes and errors, solve separable and linear first order differential equations, use integrals to calculate e.g. areas and mean values and square mean values of functions
and use relevant mathematical denotation correctly, moreover the students can use relevant mathematical denotation correctly.
The students will team up for a project work and writing reports on some current and relevant aspect of math, which gives everyone an opportunity to understand the topic; all students will develop their mathematical proficiency.
Task-based assessment supports learning and is continuous throughout the course. Studying in an international group develops students’ ability to intercultural communication and multicultural collaboration.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Classroom activities: Classroom activities participation: 50 h
Homework: Working on homework sets 1-6: 30 h
Project work: Research, presentation material, presentation: 20h
Final exam: Preparing for the final exam : 25 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Homework sets 1-6: 30 %: Total of thirty homework exercises based on reading material and classroom notes: diagnostic/formative self / teacher evaluation
in connection with each homework set return session.
Project work, reports, presentations: 40 % : Each outcome of the project work is assessed independently (assessment criteria is specified in Optima): peer feedback summative teacher feedback at the end of the course.
Final exam: 30 %: A written exam (1,5 hrs) on specified material: Summative teacher evaluation at the end of the course
Hylätty (0)
Fail in the final exam and not doing the assignments.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Collect (50--60) points in the exam and doing 50% of the assignments.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Collect (70--80) points in the exam and doing at least 75% of the assignments
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Collect (90--100) points in the exam and doing at least 90% of the assignments
Esitietovaatimukset
Insinöörimatematiikan perusteet tai vastaavat taidot
Lisätiedot
All practical information on timetables, project work, grading etc., as well as links to web materials are provided in Optim