Skip to main content

Aspects of Marketing and Marketing Environment (10 cr)

Code: KH00CA05-3002

General information


Enrollment
01.06.2022 - 06.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2022 - 22.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Sanna Merisalo
Timo Luukka
Course
KH00CA05
No reservations found for realization KH00CA05-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Brändiosion sisältö:
- Brandin rakentaminen ja kehittäminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot

Digitaalisen markkinoinnin sisältö:
1) Digimarkkinoinnin positiointi yrityksen kokonaismarkkinointiin
2) Mitkä ovat sosiaalisen median ja kotisivujen roolit digitaalisessa markkinoinnissa
3) Tavoitteiden asettaminen ja analytiikka

Objective

Digital Marketing:
- Student is able to utilize digital marketing as an asset in company’s marketing, and knows how to apply theory into practice.
- Student knows the key terminology and metrics.
- S/he knows the role of search engine optimization and campaigns in driving traffic to website.
- Students learn the fundamentals of Google Analytics.

Brand Management:
- Student understands the holistic 360° branding process, its content and meaning
- Student understands and can analyse the three big categories – FMCG (Fast Moving Consumer Goods), service- and b-to-b -categories

Content

- Digital marketing channels: SEO, SEM, display advertising.
- Definitions of Inbound and Outbound marketing, targeting.
- Digital campaigns and buying methods.
- Students get the Google Analytics for Beginners Certificate upon passing the exam.
- Branding process
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Service and b-to-b brands

Materials

Digitaalinen markkinointi: Luennoitsijan materiaali, internet Google Analytics (englanninkielinen)

Brändi: Luennoitsijan materiaali, verkkoartikkelit, vapaavalintainen kirja brändistä.

Teaching methods

Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, ryhmätyöskentely, verkko-opiskelu

Exam schedules

Digitaalinen markkinointi: Google Analytics -sertifikaatti - viimeistään 20.11.2022.

International connections

Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, verkkokurssi & tentti

Completion alternatives

Digitaalinen markkinointi: AHOT, näyttö
Brändi: AHOT, näyttö

Student workload

Digitaalinen markkinointi: Henkilökohtainen verkkokurssi, henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt - laskennallinen työaika 135 tuntia
Itsenäinen verkkokurssi jonka suorittamisen voi aloittaa itsenäisesti, välittömästi.
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6

Brändi: Henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen opetukseen - laskennallinen työaika 135 tuntia

Further information

Digitaalinen markkinointi : timo.luukka@turkuamk.fi
Brändi: sanna.merisalo@turkuamk.fi

Go back to top of page