Aspects of Marketing and Marketing Environment (10 cr)
Code: KH00CA05-3002
General information
- Enrollment
-
01.06.2022 - 06.09.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
30.08.2022 - 22.11.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Sanna Merisalo
- Timo Luukka
- Course
- KH00CA05
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Brändiosion sisältö:
- Brandin rakentaminen ja kehittäminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot
Digitaalisen markkinoinnin sisältö:
1) Digimarkkinoinnin positiointi yrityksen kokonaismarkkinointiin
2) Mitkä ovat sosiaalisen median ja kotisivujen roolit digitaalisessa markkinoinnissa
3) Tavoitteiden asettaminen ja analytiikka
Objective
Digital Marketing:
- Student is able to utilize digital marketing as an asset in company’s marketing, and knows how to apply theory into practice.
- Student knows the key terminology and metrics.
- S/he knows the role of search engine optimization and campaigns in driving traffic to website.
- Students learn the fundamentals of Google Analytics.
Brand Management:
- Student understands the holistic 360° branding process, its content and meaning
- Student understands and can analyse the three big categories – FMCG (Fast Moving Consumer Goods), service- and b-to-b -categories
Content
- Digital marketing channels: SEO, SEM, display advertising.
- Definitions of Inbound and Outbound marketing, targeting.
- Digital campaigns and buying methods.
- Students get the Google Analytics for Beginners Certificate upon passing the exam.
- Branding process
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Service and b-to-b brands
Materials
Digitaalinen markkinointi: Luennoitsijan materiaali, internet Google Analytics (englanninkielinen)
Brändi: Luennoitsijan materiaali, verkkoartikkelit, vapaavalintainen kirja brändistä.
Teaching methods
Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, ryhmätyöskentely, verkko-opiskelu
Exam schedules
Digitaalinen markkinointi: Google Analytics -sertifikaatti - viimeistään 20.11.2022.
International connections
Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, verkkokurssi & tentti
Completion alternatives
Digitaalinen markkinointi: AHOT, näyttö
Brändi: AHOT, näyttö
Student workload
Digitaalinen markkinointi: Henkilökohtainen verkkokurssi, henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt - laskennallinen työaika 135 tuntia
Itsenäinen verkkokurssi jonka suorittamisen voi aloittaa itsenäisesti, välittömästi.
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6
Brändi: Henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen opetukseen - laskennallinen työaika 135 tuntia
Further information
Digitaalinen markkinointi : timo.luukka@turkuamk.fi
Brändi: sanna.merisalo@turkuamk.fi