Concept Design (5 cr)
Code: 2081325-3004
General information
- Enrollment
-
22.08.2022 - 10.10.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
11.10.2022 - 11.11.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 22
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen
Kurssiaikataulu ItsLearningissä
Objective
After completing the course, the student has the competence to:
- describe the starting point and meaning of concept design
- apply concept design in specific professional areas
- produce and build product and campaign concepts
Content
The course introduces the key elements of concept design from the point of view of an advertising designer. Students get to know the processes of conceptual thinking and design tools and their importance as the cornerstone of advertising design. In the course, you learn to understand the importance of overall conceptual planning, from insight to individual campaign plans in different media, and you deepen your understanding of marketing communication strategic planning, customer understanding and problem solving.
Materials
Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä
Teaching methods
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja
International connections
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Tehtävät tarkemmin ItsLearningissä
Further information
EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet, Kampanjasuunnittelun perusteet