Siirry suoraan sisältöön

Konseptisuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081325-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.08.2022 - 10.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.10.2022 - 11.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 22
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
PMEDIS21masn
PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Opintojakso
2081325
Toteutukselle 2081325-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen
Kurssiaikataulu ItsLearningissä

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata konseptisuunnittelun lähtökohdat ja merkityksen
- soveltaa konseptisuunnittelua erityisillä ammatillisilla osa-alueilla
- tuottaa ja rakentaa tuote- ja kampanjakonsepteja

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään konseptisuunnittelun keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelijan näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat konseptuaalisen ajattelun prosesseihin ja suunnittelutyökaluihin sekä niiden merkitykseen mainonnan suunnittelun kivijalkana. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään konseptuaalisen kokonaissuunnittelun merkitys insightista yksittäisiin kampanjasuunnitelmiin eri medioissa sekä syvennetään ymmärrystä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa, asiakasymmärryksessä ja ongelmanratkaisussa.

Oppimateriaalit

Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja

Kansainvälisyys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Tehtävät tarkemmin ItsLearningissä

Lisätiedot

EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet, Kampanjasuunnittelun perusteet

Siirry alkuun