Siirry suoraan sisältöön

Syventävä perehtyminen tutkimus- ja kehittämistoimintaan (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CJ70-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 03.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.01.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
0 - 5
Opettajat
Heli Aramo-Immonen
Maarit Laiho
Sirpa Hänti
Tuuli Lahti
Opintojakso
MS00CJ70
Toteutukselle MS00CJ70-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Tämän kurssin tavoitteena on tutustua tutkimus- ja kehittämishankkeiden valmisteluun ja siihen liittyviin toimintamallihin.

Kurssin teema on valinnainen. Ajankohtaisia teemoja voi löytyä esim. seuraavista:

• Asiakasosallisuus
• Organisaatiokulttuuri - ilmapiiri
• Kestävä kehitys
• Tasa-arvo ja yhdenveraisuus
• Pitkät työurat ja jaksaminen
• Kulttuurihyvinvointipalvelut
• Vuorovaikutus- ja toimintatyylit
• Työelämän monimuotoisuus
• Tilannejohtamisen malli
• Ikäjohtamisen ristiriitaiset tavotteet
• Huijarisyndrooma
• Organisaatiokulttuuri-interventiot
• Erilaiset maailmankuvat organisaatioissa ja johtamisessa
• Eettinen stressi
• Joku muu kiinnostava tai ajankohtainen teema

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tutkimus- ja kehittämishankkeissa tarvittavia toimintatapoja
- löytää ja analysoida tutkimus- ja kehittämishankkeissa tarvittavaa tietoa
- toimia oman alansa asiantuntijaroolissa tutkimus- ja kehittämishankkeissa
- tai muu vastaava opettajan kanssa yhdessä sovittu osaamistavoite

Sisältö

- tiedon hankinta, luokittelu ja analysointi
- tutkimus- ja kehittämishankkeiden valmistelu, toteutus ja/tai raportointi
- tai muu vastaava opettajan kanssa yhdessä sovittu sisältö

Oppimateriaalit

Määritellään yhdessä ohjaavan opettajan kanssa. Tällä kurssilla ei ole käytössä Its Learning oppimisympäristöä.

Opetusmenetelmät

Tutkiva oppiminen, jossa toimitaan tieteellisen tutkimuksen tapaisesti. Pyrkimyksenä on ymmärtää tutkimuksen kohteena olevia ilmiöitä tai ratkaista monimutkaisia ongelmia. Uutta tietoa asiasta rakennetaan sosiaalisesti ryhmässä, mutta tietoa etsitään myös yksilöllisesti sovitun työnjaon mukaisesti. Löydettyä tietoa analysoidaan ja käsitellään kriittisesti ryhmän istunnoissa. Oppiminen tapahtuu spiraalimaisena prosessina siten, että opittavaa kohdetta rajataan ja tarkastellaan yhä syvällisemmin. Työskentelyn edetessä kohde täsmentyy uusien kysymysten (tutkimusongelmien) avulla. Parhaaseen tulokseen päästään, jos tutkimusongelmat ovat opiskelijoille itselleen aitoja ja autenttisia.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ja haluavat laajentaa ja syventää teoriaosaamistaan sekä saada malleja teorian soveltamiseksi omassa työssään. Tämä kurssi sisältää ryhmätapaamisia, itsenäistä opiskelua, kotitehtäviä sekä kirjallisen
työn tuottamista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ilmoittauduttuasi kurssille, laita opettajalle sähköpostia sopiaksesi aikataulusta ja tehtävästä. Tehtävä räätälöidän yhdessä ohjaavan opettajan kanssa. Tehtävä voi olla esimerkiksi kirjallisuuskatsauksen laatiminen, selvityksen tekeminen, kyselyn/kartoituksen/sidosryhmäanalyysin toteuttaminen tai vastaava. Tehtävän laajuus ryhmän koosta riippuen (5 opintopistettä vastaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä).

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Asetettuja tavoitteita ei ole saavutettu yhteisesti sovitussa aikataulussa, eikä tehtäviä ole suoritettu hyväksyttävästi ja/tai raportoinnin laatu on heikko.

Hyväksytty: Opettajan kanssa yhdessä asetettujen tavoitteiden saavuttaminen yhteisesti sovitussa aikataulussa, tehtävien suorittaminen ja raportoinnin hyväksyttävä laatu.

Lisätiedot

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin.

Siirry alkuun