Skip to main content

Chamber music/ Ensemble 2nd year / Lied Fall 2022 (5 cr)

Code: 2032189-3008

General information


Enrollment

02.07.2022 - 16.09.2022

Timing

01.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

0 - 5

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Teaching languages

  • Finnish

Teachers

  • Eveliina Kytömäki

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- hallitsee oman instrumenttinsa kannalta keskeisissä kokoonpanoissa soittamisen/laulamisen tekniset ja tyylilliset vaatimukset
- tuntee oman instrumentin kannalta keskeisten kokoonpanojen perusohjelmiston
- ilmaista omaa taiteellista näkemystään osana erilaista kokoonpanoa (orkesteri, kamarimusiikkiyhtye, lauluyhtye, lied-duo, jne…)
- asettua vastuullisesti erilaisiin kokoonpanoihin
- toimia rakentavasti muiden instrumenttien ammattilaisten kanssa
- tunnistaa ammattimuusikolta edellytettävät valmiudet eri kokoonpanoissa toimimiseen
- etsiä ja suunnitella ohjelmistoja erilaisille kokoonpanoille
- arvioida ohjelmiston vaativuutta/sopivuutta itselleen muusikkona sekä oppilailleen toimiessaan pedagogina
- organisoida yhteismusisoinnin harjoittelua ja siihen tarvittavan ajan käyttöä yhteistyössä muiden yhtyeessä soittavien ja laulavien ja/tai omien oppilaidensa kanssa

Content

Erilaisissa kokoonpanoissa soittaminen/laulaminen
Tämä opintojakso voidaan suorittaa kv-vaihto-opintoina sekä osana TKI-projektia tai palvelutoimintaa.

Assessment criteria, approved/failed

To pass the course, the student needs to:

rehearse the repertoire alone and together with the duo partner

attend to the group lessons

share the scores online as agreed on the course

edit, translate and share the material needed for the concert programs and marketing

perform in the final concert (or in another occasion if the attending to the final concert is impossible due to illness or other force majeure)

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment methods and criteria

After passing the course the student:

is able to rehearse and prepare lied repertoire as part of the lied duo

has gained experience and confidence as performer and interpreter

knows the repertoire studied by the other students on the course and is familiar to the Swedish lied repertoire in general

has the ability to analyse and comment on the text and the music as well as its vocal and piano parts and their relations in different eras