Skip to main content

Advanced Level Emergency Care (8 cr)

Code: 7041174-3006

General information


Enrollment
02.12.2022 - 28.02.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
8 cr
Local portion
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Jaana Koskela
Course
7041174
No reservations found for realization 7041174-3006!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opiskelija
- syventää tietojaan ja taitojaan erityisosaamista vaativan potilaan ensihoidon tarpeen määrittelyssä, suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- hallitsee potilaan ja hänen läheistensä tukemisen ja ohjauksen
- harjaantuu tekemään ensihoitotyön asiantuntijuutta edellyttäviä päätöksiä yhdessä potilaan ja muiden ammattiryhmien kanssa sekä kykenee tukemaan potilaan voimavaroja tämän terveyden edistämiseksi.
- on sisäistänyt ensihoitotyön etiikan sekä arvoperustan ja perustaa toimintansa ajantasaiseen tietoon
- syventää lääkehoito-osaamistaan ensihoitotyön eri alueilla (lääkehoitopassi)
- hallitsee kliinisen ensihoitotyön erityispiirteitä ja siihen liittyvää kirjaamista.

Objective

ADVANCED LEVEL EMERGENCY CARE 8 cr HTHA Students willGain further proficiency in determining the need for, planning, administering and evaluating specialised, demanding emergency careLearn to support and provide guidance to patients and their family membersDeepen their ability to interact professionally and engage in a care relationship with people of different ages and from different cultural backgroundsLearn to make decisions requiring emergency care expertise in cooperation with the patient and other professional groups, as well as to support the patient’s resources to promote the patient’s healthKnow how to assess, under supervision, the patient’s general condition, make a preliminary diagnosis, and plan the treatment and location for further treatmentMaster the CRM approach and know how to follow it in emergency care teamsUnderstand the ethics and fundamental values of emergency care and base their actions on current knowledgeDeepen their pharmacotherapy competence in different fields of emergency care (medication passport)Master the systematic and appropriate documentation and reporting of patient information (ISBAR) in different contextsLearn to communicate with emergency care personnel and other professionals (incl. VIRVE communication)Deepen their competence in infection prevention and in compliance with aseptic principles

Teaching methods

Harjoittelu työelämässä

International connections

Työelämä harjoittelu

Completion alternatives

Harjoittelu toisena ajankohtana

Student workload

Ohjattu harjoittelu 216 h
Opiskelijan työmäärän mitoitus
•CV - 2h
•INFO 2 h
•Itsenäinen perehtyminen 10 h
•Harjoittelu 200h
- Palaute 2h

Assessment criteria, approved/failed

HYVÄKSYTTY:
Kykenee asiakassuhteessa avoimeen vuorovaikutukseen ja pystyy luomaan potilaan kanssa luottamuksellisen hoitosuhteen. Osaa kriittisesti arvioida omaa työskentelyään ja toimintansa eettisiä perusteita ja hyödyntää toiminnastaan saamaansa palautetta itsensä edelleen kehittämisessä. Kykenee tarkastelemaan hoitotilanteisiin liittyviä omia tunteitaan käyttäen niiden käsittelyssä ohjausta ja asiantuntijatietoa. Toimii ammattieettisten ohjeiden mukaan ja noudattaa terveydenhuollon lainsäädäntöä. Antaa palautetta työyksiköstä oppimisympäristönä
Osaa hakea luotettavaa tietoa ja perustella sillä toimintaansa sekä pystyy ohjattuna ratkaisemaan ongelmia, tekemään päätöksiä ja toimimaan niiden mukaisesti. Osaa hoitotason ensihoidon tutkimus- ja hoitovälineistön turvallisen ja tarkoituksenmukaisen käytön. Osaa potilaan systemaattisen tutkimisen ja tunnistaa hoitotason ensihoitoa vaativat peruselintoimintojen häiriöt ja potilaan henkeä uhkaavat tilanteet. Kykenee ohjattuna arvioimaan potilaan kokonaistilanteen ja tekemään työdiagnoosin sekä suunnittelemaan potilaan tarvitseman hoidon ja jatkohoitopaikan. Osaa tunnistaa hoitoa edellyttävät ongelmat ja niiden edellyttämät hoitomenetelmät sekä niiden vasteiden seurannan. Osaa toimia aseptisten periaatteiden mukaisesti ensihoidon eri tilanteissa. Osaa toteuttaa hoitotason ensihoidon lääkehoitoa turvallisesti. Kykenee systemaattiseen ja tarkoituksenmukaiseen potilastietojen dokumentointiin sekä raportointiin (ISBAR) eri yhteyksissä.
Tunnistaa ja osaa ohjatusti eritellä potilaan ja hänen läheistensä yksilöllisiä ohjaus- ja tiedonsaantitarpeita. Pyrkii arvioimaan omaa ohjaustoimintaansa ja itseään ohjaajana potilaslähtöisesti sekä kykenee perustelemaan tekemiään valintoja. Huolehtii osana ensihoitotiimiä potilaan pitämisestä tietoisena omasta tilanteestaan sekä hänelle tehtävistä tutkimuksista ja hoidoista sekä niiden toivotuista vaikutuksista.
Osaa toimia hoitotason ensihoitajan yhteistyössä ensihoitohenkilöstön ja muiden ammattiryhmien kanssa sovittujen toimintatapojen ja suunnitelmien mukaisesti. On selvillä omasta roolistaan ja toimii sen mukaisesti, ilmoittaa kykynsä suoriutua tehtävästä tehtävän saatuaan. Osaa toimia yhteistyössä muiden tiimin jäsenten ja johtajan kanssa. Osaa varmistaa sanallisesti tehtävän vastaanottamisen. Osaa informoida tiimiä/johtajaa löydöksistään sekä tehtävän suorittamisesta. Uskaltaa tuoda esiin oman poikkeavan näkemyksensä, jos se on mahdollisesti potilaan edun mukainen. Kykenee noudattamaan sairaanhoitopiirin hoito-ohjeita sekä sairaalan ulkopuolella toteutettavan lääkehoidon säännöksiä, ohjeita, lupia sekä hoitotason ensihoitajan vastuita ja velvoitteita. Osaa käyttää ensihoidon tiedonsiirto- ja viestintävälineistöä.
Pyrkii omalla toiminnallaan vastaamaan siitä, että ensihoitotyön laatu on mahdollisimman hyvää, tiedostaa vastuunsa ja toimii sen mukaisesti työyhteisössä. Kykenee perustelemaan ratkaisunsa luotettavaan näyttöön perustuen ja hyödyntämään aktiivisesti uusinta tieteellistä tietoa ammatillisessa päätöksenteossa sekä hoitotason ensihoidon kehittämisessä. Tietää työyhteisön henkilöstön mahdollisen kehittämisohjelman ja sen merkityksen ensihoitotyön laadun kannalta.
Englanniksi

Go back to top of page