Skip to main content

Developing the Marketing of a Nonprofit Organisation (5 cr)

Code: 2001049-3005

General information


Enrollment
21.11.2022 - 09.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.01.2023 - 02.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Minna Teittinen
Teacher in charge
Minna Teittinen
Scheduling groups
Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille) (Size: 15 . Open UAS : 15.)
Small groups
For Open UAS students only
Course
2001049
No reservations found for realization 2001049-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.

Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
* mitä ovat nonprofit-organisaatiot
* mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
* millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään
* millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
* markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
* markkinoinnin eettiset kysymykset

Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 16.1.2023. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 2.4.2023 mennessä.

Objective

x

Content

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
- mitä ovat nonprofit-organisaatiot
- mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
- millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                               
- millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
- markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
- markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Materials

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010).

Teaching methods

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Exam schedules

-

International connections

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Completion alternatives

-

Student workload

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
Osa 1. Perehdytään em. kysymyksiin lähdemateriaalin avulla ja näin opitaan ymmärtämään nonprofit-markkinoinnin mahdollisuuksia.
Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi.
Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle.

Further information

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Opiskelijakiintiöt:
* Turku AMK: 25 opiskelijaa
* Muut AMK:t 10 opiskelijaa
* Avoin AMK: 15 opiskelijaa

Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.

Lisätietoja: vastuuopettaja minna.teittinen@turkuamk.fi

Go back to top of page