Developing the Marketing of a Nonprofit Organisation (5 cr)
Code: 2001049-3005
General information
- Enrollment
-
21.11.2022 - 09.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.01.2023 - 02.04.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
- Teachers
- Minna Teittinen
- Teacher in charge
- Minna Teittinen
- Scheduling groups
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Tutkinto-opiskelija ilmoittaudu joka tapauksessa, toteutus ei ole vain avoimen opiskelijoille) (Size: 15 . Open UAS : 15.)
- Small groups
- For Open UAS students only
- Course
- 2001049
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
* mitä ovat nonprofit-organisaatiot
* mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
* millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään
* millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
* markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
* markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.
Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 16.1.2023. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 2.4.2023 mennessä.
Objective
x
Content
Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
- mitä ovat nonprofit-organisaatiot
- mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
- millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään
- millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
- markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
- markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.
Materials
Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010).
Teaching methods
itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi
Exam schedules
-
International connections
itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi
Completion alternatives
-
Student workload
Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
Osa 1. Perehdytään em. kysymyksiin lähdemateriaalin avulla ja näin opitaan ymmärtämään nonprofit-markkinoinnin mahdollisuuksia.
Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi.
Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle.
Further information
Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.
Opiskelijakiintiöt:
* Turku AMK: 25 opiskelijaa
* Muut AMK:t 10 opiskelijaa
* Avoin AMK: 15 opiskelijaa
Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.
Lisätietoja: vastuuopettaja minna.teittinen@turkuamk.fi