Demanding Customer Work / First-Line Management Training (10 cr)
Code: TH00CA89-3003
General information
- Enrollment
-
30.01.2023 - 28.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.05.2023 - 28.02.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 65
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Juha Knuuttila
- Kaarina Rajala
- Tiina Laakso
- Sirppa Kinos
- Course
- TH00CA89
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
SYKSY 2023
Ti 26.9.2023 klo 8-10 Harjoitteluun lähettäminen ja siihen liittyvät asiat /
Ti 21.11.2023 klo 8-10 Harjoittelun väliohjaus Zoomissa, tuutorryhmissä (ks. linkit Koti-pesä-Itsissä)
Ti 19.12.2023 klo 8-9 Harjoittelun purku tuutorryhmissä /9-10 lukukauden päätös, kaikki
Huom! Jaksolla ei ole omaa itslearning-alustaa, vaan käytössä on ryhmän Kotipesän harjoitteluprosessi -osio.
Muutokset mahdollisia jakson alkamiseen saakka
Mikäli suoritat harjoittelun yksilöllisenä ajankohtana, sovi asia opettajatuutorin kanssa. Katso tarkemmin kohta oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus.
Vaikka harjoittelu olisi suoritettu yksilöllisenä ajankohtana koskevat väliohjaus 22.11. ja harjoittelun purku 19.12. myös kyseistä opiskelijaa.
KEVÄT 2024
Harjoittelu viikot 16-22
15.4.-31.5.2024
To 28.3. klo 16-18 Harjoitteluinfo
Ti 7.5. klo 16-18 Harjoittelun väliohjaus
Pe 31.5.2024 14-16 Harjoittelun purku
Objective
• as a Bachelor of Social Services student, you understand the basic task and meaning of your training position as part of the service system
• you are able to work responsibly and in a client-oriented way in counselling, advice or management roles in social and education services
• you understand the relation between the special needs of a client group and the development of the competence of the work community
• you understand the overall meaning of multi-professional work, and you participate in multi-professional and multi-sectoral collaboration
• you familiarise yourself with work community management and work to promote occupational well-being and safety in your training place
• you are able to apply theoretical knowledge on demanding client work, work community activities and management
• you know how to promote the fulfilment of ethical and sustainability principles and apply them to your own actions
Content
· a practical training period in demanding client work or as a first-line manager in a social and health service, education, youth work or immigrant work unit, for example (in the public, private or third sector)
· setting your own learning objectives, working on your training assignments and reflecting on your learning
· active participation in and familiarising yourself with the client operating environment, services and multi-professional work
· use of various information systems in your work and the documentation of client work
Teaching methods
Käytännön harjoittelu ja harjoitteluun liittyvät oppimistehtävät
Student workload
Harjoittelusuunnitelma (palautus Itsiin viimeistään 4 vk ennen harjoittelun alkua)
Harjoitteluraportti (palautus Sun Harkkaan) 2 vk kuluessa harjoittelun päättymisestä
Työajan seuranta toteutuu Sun Harkka -ohjelmassa.
HUOM! Ohjaajan pitää hyväksyä suunnitellut tunnit ja sen jälkeen vielä uudestaan toteutuneet tunnit, vrt. Sun Harkka -ohjeet.
Qualifications
The internships are completed in order: When you have completed Customer work internship, you can start Internship in demanding customer work / immediate management.