Promotion of Social Inclusion and Community-Based Work (5 cr)
Code: TH00CA42-3004
General information
- Enrollment
-
02.06.2023 - 07.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 65
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Riina Riihimäki
- Sirppa Kinos
- Susanna Virta
- Meeri Rusi
- Hanna Kirjavainen
- Course
- TH00CA42
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
ti 5.9. klo 9-14.00 Sosiaalipedagoginen lähestymistapa, inkluusio ja ekskluusio (SV)
ti 12.9. klo 9-14.00 Osallisuuden tasot, Ihminen osana sosiaalista verkostoaan (RR)
ti 19.9. klo 9- 14.00 Vaikuttamistyö yhdessä asukkaiden ja asiakkaiden kanssa (RR)
ti 26.9 klo 9-14.00 Menetelmät (SV)
Luennoista kirjoitetaan blogi-kirjoitus parin kanssa joka arvioidaan hyv/hyl.
Blogi-kirjoitus tulee valmistua perjantain aikana jotta vastakirjoittaja ehtii kommentoida la-su aikana ennen seuraavaa tuntia.
Opintojakson hankkeissa (DigiSosku ja Vince) tehtävä osio:
7.9.23 klo 9-11.30 Yhteinen aloitus. Meeri Rusi (DigiSosku), Sirppa Kinos ja Hanna Kirjavainen (Vince).
21.9.23 klo 9-11.30 Väliohjaukset. Meeri Rusi, Sirppa Kinos ja Hanna Kirjavainen.
10.10.23 klo 9-11.30 Ryhmät esittävät tuloksiaan ja tuotoksiaan (sekaryhmät). Meeri Rusi, Sirppa Kinos ja Hanna Kirjavainen.
Loppuraportti palautetaan 10.10.23 (2. palautuspäivä 30.11.23, 3. palautuspäivä 31.3.24). Tarkemmat ohjeet Itslearningissa.
Objective
- you understand the concepts of social inclusion and community, and the important role they play in people’s well-being
- you know how to promote a sense of community and the inclusion of individuals and groups through different methods
- you are able to view individuals as part of their social network and living environment and use the resources of the network for the benefit of the client
- you know how to perform advocacy in collaboration with residents and clients
- you are familiar with municipalities’ and organisations’ activities to promote health and well-being and to prevent problems related to them, and you know how to use these services
Content
- the levels of social inclusion
- the ways citizens, municipality residents, clients and social service workers can engage in advocacy
- a social pedagogical approach, social inclusion and exclusion
- participatory and collaborative methods such as art-based participatory methods and social network mapping
- regional social work and analysis
Teaching methods
ryhmätyöskentely
parityöskentely
oppimistehtäväperusteinen
International connections
Tutkiva oppiminen
Kehittämällä oppiminen
Luento-opetus
Blogi-kirjoitus