Information Technology (5 cr)
Code: TE00CK03-3003
General information
- Enrollment
-
02.08.2023 - 06.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.09.2023 - 14.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Automotive and Transportation Engineering
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
1. Ohjelmistot, IT-ympäristö
2. Toimivan esityksen rakentaminen
3. Oman raporttipohjan laatiminen, Osoitetarrojen teko, Wordin hyödyntäminen materiaalin laatimisessa
4. Excelin perusteet
5. Pivotin hyödyntäminen isojen aineistojen analysoinnissa
Objective
The aim of this study module is to give student a basic competence to use variety of software’s. In the end of the study module student understands how to use software in business environment.
Content
Data management
- Word processing
- Spreadsheet software and characteristic features
- PowerPoint
- Excel
Materials
ITS oppimisympäristö ei ole kurssikirja, vaan tukee oppimisen etenemistä tehtävin ja palautuksin.
Tukimateriaalina voi käyttää Finnasta löytyvää aineistoa
E-kirjoja:
Lambert, J. (2015). Microsoft Outlook 2016. Boca Raton: BarCharts, Inc.
Koch, J. & Karjalainen, O. (2016). Office 2016 & Office 365: Word, Excel, PowerPoint & Outlook. Jyväskylä: Docendo Oy.
Kirjoja
Koch, J. & Karjalainen, O. (2016). Office 2016 & Office 365: Word, Excel, PowerPoint & Outlook. Jyväskylä: Docendo Oy.
Leino, T. (2016). Excel-käyttäjän käsikirja (1. painos.). Helsinki: Finn Lectura.
Teaching methods
Tekemällä oppiminen
Tiedonhaku
Vertaisoppiminen
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Summatiivinen mittaaminen kurssin lopussa
Exam schedules
Loppukoe Vko 50
Uusinta:
to 11.1.klo 14-17
ma 5.2. klo 14-17
Hylättyä koetta voi uusia kaksi kertaa.
Hyväksyttyä koetta voi uusia kerran.
Tenttioikeus tulee kun tehtäviä on palautettu vähintään 50 %
International connections
Opiskelijalähtöinen oppimistapa. Oppijan aktiivinen tekeminen, jota opettaja tukee oppimista edistävien tehtävien avulla. Innovaatiopedagogiikkaa toteuttava tapa toimia.
Student workload
Arvioitu ajankäyttö:
Kontaktitunnit 42 h
Valmistautuminen, tiedonhaku 24 h
Tuntitehtävien/
harjoitustehtävien tekeminen 50 h
Viestintä, materiaaliin tutustuminen 4 h
Kokeeseen valmistautuminen 15 h
Yhteensä 135 h