ENTERPRISE ACCELERATOR - Final studies in the enterprise path (III) (25 cr)
Code: YH00BF85-3012
General information
- Enrollment
-
01.06.2023 - 31.05.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 - 25
- Local portion
- 25 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Sari Asteljoki
- Marita Nummi-Wikström
- Arto Manninen
- Jani Pihlajamaa
- Course
- YH00BF85
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
OPINTOJAKSON VOI ALOITTAA NON-STOP -opintoina
TOTEUTUS:
Toteutuu yhteistoiminnallisesti teoreettisen ja käytännöllisen tiedon vuoropuheluna seuraavasti: Opiskelija
- tekee opintojakson alussa Kiihdyttämösopimuksen, jossa hän sitoutuu kehittämään liiketoimintaansa saaden siitä amk:sta opintopisteitä.
- suunnittelee, toteuttaa ja arvioi yrityksensä toimeksiantoja (Motorolat).
- osallistuu yhteisesti sovittaviin kokouksiin, keskusteluihin ja muihin aktiviteetteihin. Opiskelija itse kerää opintopisteensä ja pitää päiväkirjaa tekemistään.
- lukee liiketoimintaansa soveltuvat kirjat ja muun materiaalin ja osallistuu lukupiireihin ja treeneihin, joissa teoriatietoa sovelletaan toimeksiantoihin.
- soveltaa teoriaa käytäntöön tietoisesti ja tavoitteellisesti sekä niin, että opiskelija pystyy todentamaan oppimansa tekemässään luovassa portfoliossa.
- tutustuu mahdollisesti Spark-Up –toimintaan ym. vastaavien toimintaan (riskirahoitus, bisnesenkelit ym.)
- osallistuu amk:n mahdollistamiin verkostoitumistapahtumiin – aamukahvit, yritysvierailut, säännöllinen yhteistyö, kummiyritys -ohjelma, win-win (vastavuoroisuus, mitä yrittäjät saavat – näkyvyyttä) solmien yrityksensä kannalta kehittäviä suhteita.
- osallistuu kansainväliseen konferenssiin tai tapahtumiin yhdessä muiden kiihdyttämössä opiskelevien kanssa (esim. Japani, USA), jotta oma tai yhteinen yritystoiminta ”nousee uudelle tasolle”. Tähän opiskelijat etsivät itse rahoitusta omalla liiketoiminnallaan tai erilaisista kilpailuista ja sponsoreilta.
- luo omia kansainvälisiä monialaisia verkostoja ja hyödyntää digitaalisia mahdollisuuksia.
- osallistuu mahdollisesti Jatkajakouluun.
- luo ja kokeilee uusien mahdollisuuksin.
OPINNOT ALKAA SITEN, ETTÄ OPISKELIJA OTTAA YHTEYTTÄ MENTORIIN (Marita Nummi-Wikström, Sari Asteljoki, Arto Manninen, Jani Pihlajamaa). Jokaiselle opiskelijalle tehdään henkilökohtaiset tavoitteet ja etenemissuunnitelma.
Objective
The student can
• start his/her own or a joint company – start up.
• act in different roles in the company.
• implement cooperation with companies and networking in practice.
• adapt the principles of the cooperative, entrepreneurial method of operation or the applied entrepreneurship concept.
• to support his/her business activities, search for theoretical knowledge, expert and mentor help and thus develop his/her business.
• look for funding for his/her company.
• review imports and exports as part of his/her own business.
• if necessary, issues related to a generational change in a company.
• innovatively envision his/her business.
Content
The student
• expands his/her own or joint business by benefiting the networks of TUAS and parties and actors which support entrepreneurship.
• benefits the expert and mentoring help provided by TUAS.
• develops his/her own or the joint business.
• managing a business: productisation, marketing (means of competition, e-marketing), sales, contract issues, e-commerce, economy, budgeting and pricing, financing options, obligations to authorities (taxation, social security, insurances etc.), acting as an employer, well-being and coping of entrepreneurs etc.
• looks for possible funding and export opportunities for his/her company.
• if necessary, studies at the Succession school.
• innovates the business according to new visions.
Teaching methods
Teorian ja käytännön yhteensovittaminen yritystoiminnassa.
Yksilöllinen oppimisprosessi yrittäjänä.
Exam schedules
-
International connections
Opiskelijaa aktivoivat oppimismenetelmät, yrittäjyys, työelämälähtöisyys, joustavuus, monialaisuus, luovuus, monipuolinen kehittävä arviointi, kansainvälisyys, opinnollistaminen ja itsensä työllistäminen.
Completion alternatives
Yksilöllinen oppimisprosessi.
Student workload
Opiskelija pitää kirjaa tekemistään tunneista.
Further information
Prosessi alkaa, kun opiskelija ottaa itse yhteyttä valmentajaan.