Skip to main content

Families, Services and Legislation to Support Children’s Well-Being (5 cr)

Code: TH00CA70-3001

General information


Enrollment
02.12.2023 - 19.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 06.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
46 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Teacher in charge
Niina Vuoristo
Course
TH00CA70
No reservations found for realization TH00CA70-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolle ilmoittautuminen päättyy 19.1.2024.

Opetuspäivä perjantai, opetusaika klo 9.00 - 15.00

Ennakkotehtävä: lapsistrategia ja perheiden aseman yhteiskunnallinen muutos
19.1.2024 Moduulin aloitus, oppimistehtävän ohjeistus, orientoituminen / LN, NV
26.1.2024 Ennaltaehkäisevät palvelut lasten ja perheiden tukena / LN, Lastensuojeluilmoitus (SHL, LSL) / NV
2.2.2024 Ero lapsiperheissä / SV
9.2.2024 Systeeminen työskentelyote palveluissa ja moniammatillinen työskentely / LN, MONIA päivän ohjeistus
16.2.2024 itsenäinen työskentely / oppimistehtävä, aluekävely
23.2.2024 itsenäinen työskentely / oppimistehtävä, raportin kirjoittaminen
28.2.2024 klo 8.00 - 16.00 MONIA päivä: lasten kaltoinkohtelun tunnistaminen, puheeksi ottaminen ja toiminta tilanteessa / SV, LN, NK, NV ZOOM

Objective

• you understand the importance of legislation in supporting children with families and child protection
• you are familiar with different types of families and are able to identify different family situations
• you know how to guide families with children to services
• you are able to work with children and families in various situations and teams

Content

• different families and family situations
• the basic services, the Social Welfare Act, the Child Welfare Act and the support work of organisations for children and families
• identifying and addressing child abuse and necessary actions
• a systemic approach to work in social services and multi-professional work

Materials

Kuvattu Itselarningissä

Teaching methods

Itsenäinen työskentely
Tiimiopiskelu
Luento-opetus

Student workload

Lähiopetus ja ennakkotehtävät 2 op
Portfolion työstäminen 1 op
Oppimistehtävä 2 op

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Further information

Itslearning

Go back to top of page