Principles of Early Childhood Education (5 cr)
Code: TH00CA80-3002
General information
- Enrollment
-
01.10.2023 - 09.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2024 - 06.02.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Tiina Suni
- Marika Kouki
- Course
- TH00CA80
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Jakso toteutuu viikoilla 2-6. Tämä jakso rakentuu itsenäisestä parityöskentelystä ja yhdessä oppimisesta.
Opintojakso toteutetaan hybridimallilla, jossa osa opiskelijoista osallistuu verkon kautta ja osa paikan päällä kampuksella. Voit itse valita osallistumistavan. Opintojaksolla käytetään tiiviisti Itslearning-oppimisalustaa. Opintojakso sisältää itsenäistä tiedonhakua ja perehtymistä materiaaleihin erilaisten tehtävien kautta. Opiskelu edellyttää sinulta opiskelijana aktiivista ja itsenäistä työskentelyotetta sekä aiemmin oppimasi ja kokemasi hyödyntämistä ja jakamista muiden opiskelijoiden kanssa.
Varhaiskasvatuksen lähtökohdat -opintojaksolla on yksi opettajakohtoinen hybriditapaaminen opiskelijaryhmässä, muilta osin työskentely tapahtuu aktiivisesti parin kanssa toimien ja Itslearning-alustaa käyttäen. Parin itsenäisen työskentelyn ohjeistus löytyy Itslearningista.
Opintojakso käynnistyy yksilöllisellä ennakkotehtävällä viikolla 2. Ohjeet tehtävään löytyvät Itsistä. Jokainen työstää ennakkotehtävän ennen ensimmäistä tapaamista 16.1.
16.1.2024 klo 16-18 (kampukselle tulijat klo15:30 - 18:00)
Hybriditapaaminen
Verkkotapaamisen linkki https://turkuamk.zoom.us/my/marikakouki
23.1.2024 klo 16-18 parin itsenäinen työskentely verkossa tai kampuksella
30.1.2024 klo 16-18 parin itsenäinen työskentely verkossa tai kampuksella
Oppimispäiväkirjan työstäminen jatkuu viikolle 6 asti
Objective
• you are familiar with the legislation concerning early childhood education and the related service system
• you are familiar with the early childhood education plan and understand its meaning
• you know the central goals of early childhood education and have an understanding of early childhood education as children’s growth environment
• you know the learning and development process of children
• you know the competence requirements for a Bachelor of Social Services in early childhood education
Content
• the legislation concerning early childhood education and the Convention on the Rights of the Child
• the development of early childhood education and its roles in society
• the overall structure of early childhood education services
• the national core curriculum for early childhood education and care and the early childhood education plan
• the development of children under school age
Materials
Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2022
Varhaiskasvatuslaki 2018
Varhaiskasvatuksen sosionomin kompetenssit
Opettajien tarjoama materiaali
Itsenäinen tiedonhaku
Teaching methods
Itsenäinen työskentely
Parityöskentely
International connections
Tutkiva oppiminen
Työelämälähtöinen oppiminen
Completion alternatives
Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa. Osaamisen näyttö on tällä jaksolla opiskelijan työstämä oppimispäiväkirja.
Student workload
Oppimispäiväkirja parityönä 4 op
Havainnointitehtävä ja osallistuminen hybridiopetukseen 1 op
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.
The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.