Skip to main content

Family-Based Collaboration and Bachelors of Social Services as Educators (5 cr)

Code: TH00CA82-3002

General information


Enrollment
01.10.2023 - 12.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.03.2024 - 09.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tiina Suni
Marika Kouki
Course
TH00CA82

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 7 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 02.04.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Perhelähtöinen yhteistyö ja sosionomi kasvattajana TH00CA82-3002
itsenäinen parityöskentely
Tue 09.04.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Perhelähtöinen yhteistyö ja sosionomi kasvattajana TH00CA82-3002
ICT_C3043 Teoriatila muunto
Tue 09.04.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Perhelähtöinen yhteistyö ja sosionomi kasvattajana TH00CA82-3002
Verkkotapaaminen
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Jakso toteutuu viikoilla 11 - 15

Opintojakso toteutetaan hybridimallilla, jossa osa opiskelijoista osallistuu verkon kautta ja osa paikan päällä kampuksella. Voit itse valita osallistumistavan. Opintojaksolla käytetään tiiviisti Itslearning-oppimisalustaa. Opintojakso sisältää itsenäistä tiedonhakua ja perehtymistä materiaaleihin erilaisten tehtävien kautta. Opiskelu edellyttää sinulta opiskelijana aktiivista ja itsenäistä työskentelyotetta sekä aiemmin oppimasi ja kokemasi hyödyntämistä ja jakamista muiden opiskelijoiden kanssa.

Perhelähtöinen yhteistyö ja sosionomi varhaiskasvattajana -opintojaksolla on neljä opettajajohtoista (verkko tai hybridi) tapaamista opiskelijaryhmässä, muilta osin työskentely tapahtuu aktiivisesti parin kanssa toimien ja Itslearning-alustaa käyttäen. Parin itsenäisen työskentelyn ohjeistus löytyy Itslearningista. Tapaamiset tiistaisin verkossa (9.4. myös kampuksella) klo 16-18

ti 12.3.2024 klo 16 -18 Opettajajohtoinen verkkotapaaminen: moniammatillinen ja -alainen työ, vuorovaikutusharjoitukset (MK)
ti 19.3.2024 klo 16 - 18 Itsenäinen parityöskentely verkossa - minä kasvattajana + vanh. keskustelun suunnittelu + toteutus parin kanssa
ti 26.3.2024 klo 16 - 18 Opettajajohtoinen verkkotapaaminen: yhteistyötavat, sosionomin vastuualueet, vierailijana Maria Vuorinen Sateenkaari kodon päiväkoti Halikolosta (TS)
ti 2.4.2024 klo 16 -18 Opettajajohtoinen verkkotapaaminen klo 16 - 17. Vieraiijana Sari Taipale Varhasta (MK) Itsenäinen työskentely: eettinen kokemuskimara verkkokeskusteluna, omatoimista kollaasin työstämistä.
ti 9.4. klo 16 -18 Opettajajohtoinen hybriditapaaminen: lapsuuskollaasien ja vanhempien kanssa käytyjen keskustelujen purku (MK, TS)

Objective

• you understand the importance of educational collaboration with children’s guardians
• you are familiar with the ethical principles and values of early childhood education
• you are familiar with principles of multi-professional collaboration and are able to apply them in your work
• you strengthen your cultural competence

Content

• family-oriented forms of collaboration and dialogue
• addressing difficult issues in challenging situations
• multi-professional and multi-sectoral collaboration
• the professional identity of a Bachelor of Social Services in early childhood education
• values and ethics in tutoring practices and the day care operating culture
• guardians from different language and cultural backgrounds as educational partners

Materials

HUOM!
Esseessä tulee käyttää varhaiskasvatusalan tieteellistä kirjallisuutta ja teoksia, esim.
- Pulkkinen, L. 2022. Lapsen hyvinvointi alkaa kodista.
- Määttä, P. & Rantala, P. 2022. Tavallisen erityinen lapsi. Kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä.
- Varhaiskasvatuksen työ muuttuu : muuttuuko asiantuntijuus?
https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/73697/1/ukkonenmikkolaym.pdf
- Fonsén, E., Koivula, M., Korhonen, R., Ukkonen-Mikkola, T. & Alila, K. 2021. Varhaiskasvatuksen asiantuntijat: Yhteistyössä eteenpäin. Tampere: Suomen varhaiskasvatus ry.



Esseen lähdekirjallisuus on yksi arviointikriteeri, joten etsi tietokannoista ajankohtaisia ja monipuolisia, teoreettisia lähteitä. Lähteiden etsiminen, valinta ja hyödyntäminen on tehtävässä keskeistä.

Teaching methods

Parityöskentely
Yksilötyöskentely

International connections

Vuorovaikutus- ja dialogiharjoitukset

Student workload

Parityönä dialoginen keskustelu varhaiskasvatusikäisen lapsen vanhempien/vanhemman kanssa, tiimityön vuorovaikutusharjoitukset ryhmissä ja verkko- sekä hybriditapaamiset 1,5 op
Yksilötyönä lapsuuskollaasi 1 op
Yksilötyönä teoreettinen essee 2,5 op

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.

Go back to top of page