Skip to main content

School as a Meeting Place (5 cr)

Code: TH00CA76-3001

General information


Enrollment
02.12.2023 - 16.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 14.02.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Course
TH00CA76
No reservations found for realization TH00CA76-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetuspäivä tiistai, 1. moduuli viikoilla 3-15


Lähiopetus tiistaisin klo 9-15. Lisäksi mahdollisesti NEPSY päivä muuna ajankohtana, tarkentuu myöhemmin.

Huom! Muutokset mahdollisia.
************************************************************************************
16.1.2024 klo 9-15.
9-11.30 Jakson aloitus ja tehtävät sekä 10 ryhmään jako. (HR ja KP)
12.30-15 Kuraattorityö, yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto (KP).

23.1 klo 9-15. Hevarikoulutus /Johanna Kainulainen ja Sanna Inkiläinen(HR) ZOOMISSA
https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804

30.1.2024 klo 10-16.
Motivaatio, sisäiset ja ulkoiset tavoitteet nuorten kanssa työskennellessä (KP)

6.2.2024 klo 10-12.15. Koululainsäädäntö ja moniammatillinen yhteistyö koulussa (KP)
13-15.30 Tutkimustietoa koulumaailman käytännöistä ja kouluhyvinvoinnin edistämisestä Suomessa ja muualla maailmassa (KP)

13.2.2024 9-14 Ryhmätentti ja reflektio kurssista (HR)
5.3.2024 16-18 Uusintatentti yksilötenttinä (KP) ICT_B2043

Objective

• you are familiar with the legislation that governs schools, as well as with the principles of pupil and student welfare
• you identify phases and challenges related to children’s and young people’s learning
• you know how to guide pupils to different services and offer low-threshold support in a school environment
• you know your role as a Bachelor of Social Services in the multi-professional teams in schools

Content

• pupil and student welfare
• the legislation that governs schools
• school social workers’ role and tasks in comprehensive and upper secondary schools
• learning difficulties and supporting pupils or students with learning difficulties
• school bullying as a phenomenon

Materials

Tenttikirjat:
Junttila, N. 2015. Kavereita NOLLA. Lasten ja nuorten yksinäisyys. Helsinki: Tammi

Keltikangas-Järvinen, L. & Mullola, S. 2015. Maailman paras koulu? (e-kirja)

Muuta opetusmateriaalia:

Matilainen, M. 2023. Neurokirjon oppilas. Opettajan ja ohjaajan työkalupakki. Keuruu: PS-kustannus.

Salmela-Aro., K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.

Turkka, H. & Saarholm, J. 2021. Lasten ja nuorten konfliktit. Keuruu: PS-kustannus.:

Teaching methods

- opetus (lähi- ja verkko)
- itsenäiset oppimistehtävät
- ryhmätentti kirjallisuuden pohjalta + reflektio ryhmän toiminnasta

Exam schedules

13.2.2024 Tentti 9-12
Uusintatentti 5.3.2024 klo 16-18 ICT_B2043

International connections

- opetus (lähi- ja verkko)
- itsenäiset oppimistehtävät
- ryhmätentti kirjallisuuden pohjalta + reflektio ryhmän toiminnasta

Student workload

Itsenäiset tehtävät 2op
luento-opetus 1op
tentti 2op

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page