Skip to main content

Counselling in Schools (5 cr)

Code: TH00CA77-3001

General information


Enrollment
02.12.2023 - 27.02.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 09.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Course
TH00CA77
No reservations found for realization TH00CA77-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetuspäivä tiistai, 1. moduuli viikoilla 3-15


Lähiopetus tiistaisin klo 9-15.
***********************************************************************************************
27.2.2024. klo 9.00-15.00 (HR)
Jakson aloitus;
9-11.30 Justyna Siemionow, Associate Professor
12.30-15 projektin valmistelu, mukana opinto-ohjaajat Heidi Autero ja Mia Wikström /Kerttulin lukio

***********************************************************************************************
5.3.2024. klo 10.00-12.30 Minäkäsitys, identiteetti ja vahvuusperustainen työote (KP)
13.15 -15.00 Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)
***********************************************************************************************
12.3. klo 9-14 Kerttuliprojektin ohjaussuunnitelmien valmistelu, toiminnalliset kokeilut ja niiden yhteinen arviointi, käsittely
(HR)
***********************************************************************************************
19.3. klo 9.00-15.00 (HR)
Tuutorkoulutus seuraavan syksyn tuleville tuutoreille suunnittelupäivä. Suunnittelupäivä oman parin/ryhmän kanssa. Suunnittelua omassa tilassa, opettajilta ajat varattavissa ohjaukseen.

***************************************************************************************
26.3 klo 9-15 Kerttulin projektin toteutus (HR, opot kouluista)
*********************************************************************************************
2.4. klo 10-15
Klo 10-12 Projektien esittelyt ja vertaisreflektio tiimien kesken (KP)
Klo 12-13 Lounas
Klo 13-15 Kirjapiirit oppimistiimeissä, mikäli niitä ei ole vielä pidetty aikaisemmin.
*********************************************************************************************
Muutokset mahdollisia.

Objective

• you know which factors support and challenge pupils’ and students’ well-being
• you know how to support children’s and young people’s well-being in different learning environments

Content

• the well-being of school-aged children and young people
• mental health and crisis support for young people
• self-image and self-concept as a learner and a person
• planning, implementation and evaluation of an action-based project in a school

Materials

Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.

Ojanen, M. 2011. Minä ja muut - itsetuntemuksen kirja. Helsinki: Kirjapaja.

Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).

Salmela-Aro. K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.

Teaching methods

luento-opetus 1op
raportin kirjoittaminen 2op
ryhmätyö ja sen toteutus 2op

International connections

luento-opetus 1op
raportin kirjoittaminen 2op
ryhmätyö ja sen toteutus 2op

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page