Counselling in Schools (5 cr)
Code: TH00CA77-3001
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 27.02.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 09.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 36 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Heidi Ristseppä
- Kaija Penttala
- Course
- TH00CA77
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetuspäivä tiistai, 1. moduuli viikoilla 3-15
Lähiopetus tiistaisin klo 9-15.
***********************************************************************************************
27.2.2024. klo 9.00-15.00 (HR)
Jakson aloitus;
9-11.30 Justyna Siemionow, Associate Professor
12.30-15 projektin valmistelu, mukana opinto-ohjaajat Heidi Autero ja Mia Wikström /Kerttulin lukio
***********************************************************************************************
5.3.2024. klo 10.00-12.30 Minäkäsitys, identiteetti ja vahvuusperustainen työote (KP)
13.15 -15.00 Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)
***********************************************************************************************
12.3. klo 9-14 Kerttuliprojektin ohjaussuunnitelmien valmistelu, toiminnalliset kokeilut ja niiden yhteinen arviointi, käsittely
(HR)
***********************************************************************************************
19.3. klo 9.00-15.00 (HR)
Tuutorkoulutus seuraavan syksyn tuleville tuutoreille suunnittelupäivä. Suunnittelupäivä oman parin/ryhmän kanssa. Suunnittelua omassa tilassa, opettajilta ajat varattavissa ohjaukseen.
***************************************************************************************
26.3 klo 9-15 Kerttulin projektin toteutus (HR, opot kouluista)
*********************************************************************************************
2.4. klo 10-15
Klo 10-12 Projektien esittelyt ja vertaisreflektio tiimien kesken (KP)
Klo 12-13 Lounas
Klo 13-15 Kirjapiirit oppimistiimeissä, mikäli niitä ei ole vielä pidetty aikaisemmin.
*********************************************************************************************
Muutokset mahdollisia.
Objective
• you know which factors support and challenge pupils’ and students’ well-being
• you know how to support children’s and young people’s well-being in different learning environments
Content
• the well-being of school-aged children and young people
• mental health and crisis support for young people
• self-image and self-concept as a learner and a person
• planning, implementation and evaluation of an action-based project in a school
Materials
Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.
Ojanen, M. 2011. Minä ja muut - itsetuntemuksen kirja. Helsinki: Kirjapaja.
Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).
Salmela-Aro. K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.
Teaching methods
luento-opetus 1op
raportin kirjoittaminen 2op
ryhmätyö ja sen toteutus 2op
International connections
luento-opetus 1op
raportin kirjoittaminen 2op
ryhmätyö ja sen toteutus 2op
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.