First-Line Management and Work Community Skills (5 cr)
Code: TH00CA45-3006
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 17.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 26 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Päivi Myllymäki
- Meeri Rusi
- Course
- TH00CA45
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus parittomien viikkojen keskiviikkoina, klo 14-18 välillä, viikoilla 3-7.
17.1 14-18 Opintojakson aloitus MR
14.00-15.00 Tavoitteet ja Tehtävät.
1. Työyhteisötehtävä + raportti 2-4 hengen ryhmissä,
2. Työlainsäädäntötehtävä yksilötyönä,
3. Keskustelupalsta: toimivat lähijohtamisen käytännöt yksilötyönä oma teksti ja kommentointi.
15.10-18.00 Työyhteisö ja johtamisen teoriat. MR
31.1 14-18 Työyhteisön roolit ja kulttuuri. Organisaatioviestintä ja johtaminen. PM
14.2 14-18 Tehtävien purku:
14.00-17.15 Työyhteisötehtävien esitykset PM
17.15-18.00 Työlainsäädäntötehtävän purku itsenäisenä parityönä.
Objective
• you are able to work in multi-professional teams, work communities and operating environments
• you have first-line management skills
• you are familiar with labour legislation concerning management
• you are able to evaluate your management skills from the perspective of different client groups and well-being at work
• you understand workplace communication as a whole and its relation to first-line management, and you can strategically plan communications
Content
• contemporary management and organisational theories
• first-line management of welfare services and its characteristics
• legislation concerning first-line management
• work community management in practice
• work community skills that promote the well-being of the community
• workplace communications as a whole and its different areas, communication culture, management communications and communication strategies