Skip to main content

First-Line Management and Work Community Skills (5 cr)

Code: TH00CA45-3006

General information


Enrollment
02.12.2023 - 17.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
26 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Päivi Myllymäki
Meeri Rusi
Course
TH00CA45
No reservations found for realization TH00CA45-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus parittomien viikkojen keskiviikkoina, klo 14-18 välillä, viikoilla 3-7.

17.1 14-18 Opintojakson aloitus MR
14.00-15.00 Tavoitteet ja Tehtävät.
1. Työyhteisötehtävä + raportti 2-4 hengen ryhmissä,
2. Työlainsäädäntötehtävä yksilötyönä,
3. Keskustelupalsta: toimivat lähijohtamisen käytännöt yksilötyönä oma teksti ja kommentointi.
15.10-18.00 Työyhteisö ja johtamisen teoriat. MR

31.1 14-18 Työyhteisön roolit ja kulttuuri. Organisaatioviestintä ja johtaminen. PM

14.2 14-18 Tehtävien purku:
14.00-17.15 Työyhteisötehtävien esitykset PM
17.15-18.00 Työlainsäädäntötehtävän purku itsenäisenä parityönä.

Objective

• you are able to work in multi-professional teams, work communities and operating environments
• you have first-line management skills
• you are familiar with labour legislation concerning management
• you are able to evaluate your management skills from the perspective of different client groups and well-being at work
• you understand workplace communication as a whole and its relation to first-line management, and you can strategically plan communications

Content

• contemporary management and organisational theories
• first-line management of welfare services and its characteristics
• legislation concerning first-line management
• work community management in practice
• work community skills that promote the well-being of the community
• workplace communications as a whole and its different areas, communication culture, management communications and communication strategies

Go back to top of page