Skip to main content

Lifespan and Education (5 cr)

Code: TH00CA36-3011

General information


Enrollment

01.10.2023 - 19.04.2024

Timing

12.04.2024 - 23.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Health and Well-being

Teaching languages

  • Finnish

Seats

46 - 55

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Tiina Suni
  • Heidi Ristseppä
  • Marika Kouki
  • Kaija Penttala

Groups

  • PSOSTK24
  • 19.04.2024 08:00 - 15:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 25.04.2024 08:00 - 10:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 25.04.2024 10:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 25.04.2024 10:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 25.04.2024 12:00 - 14:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 02.05.2024 09:00 - 14:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 02.05.2024 14:00 - 16:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 03.05.2024 09:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 10.05.2024 09:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 16.05.2024 08:00 - 14:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 17.05.2024 08:00 - 10:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 17.05.2024 10:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 17.05.2024 10:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 17.05.2024 12:00 - 14:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 23.05.2024 08:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 23.05.2024 08:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011
  • 23.05.2024 12:00 - 14:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3011

Objective

• you recognise individual and environmental factors that affect people’s growth, development and education
• you can describe the developmental tasks of different life phases
• you are familiar with theories on education, development and learning

Content

• the biological, psychological and social development of human beings
• the developmental tasks and challenges of different life phases: childhood, youth, adulthood and old age
• the psychosocial basis of education and supporting individuals’ growth and socialisation process
• early interaction and parent-infant bonding
• the ethical dimension of education

Evaluation scale

H-5