Skip to main content

Instrument pedagogy 3, cello (5 cr)

Code: 2032197-3017

General information


Enrollment
02.07.2023 - 31.07.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2023 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Teachers
Erkki Lahesmaa
Course
2032197
No reservations found for realization 2032197-3017!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Objective

opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- työskennellä oppilaittensa musiikkisuhteen ja soittotekniikan rakentajana
- toimia itsenäisesti ja pitkäjänteisesti opettajana
- soveltaa analyyttistä työtapaa sekä musiikillista että pedagogista osaamistaan opetukseensa
- käyttää instrumenttipedagogiikan keskeisiä käsitteitä ja –menetelmiä opetuksessaan
- määritellä opetuksen tavoitteet riippuen opetuksen kohderyhmästä
- suunnitella opetusta oppilaan tavoitteisiin sopivaksi
- kohdata oppilaan erilaisissa opetustilanteissa
- tuntee keskeisen D- ja C-tutkintojen tasoisen opetusmateriaalin ja on saanut valmiudet ohjata ja arvioida näihin tutkintoihin valmentautuvia oppilaita
- määritellä musiikkioppilaitosten tasokoejärjestelmän sisällön ja vaatimukset
- tuntee lautakuntatyön periaatteet ja on harjoittanut lautakuntatyötä didaktiikkaryhmässä
- osaa suunnitella ja toteuttaa erilaisia esiintymistilanteita ja valmentaa oppilaansa niihin

Content

Opintojakso sisältää instrumenttididaktiikan opiskelua ja käytännön opetusharjoittelua oman harjoitusoppilaan kanssa
- D- ja C-kurssitason ohjelmisto
- musiikin tyylikysymykset
- esiintymiseen liittyvät kysymykset
- taso- ja valintakoelautakuntatyön perusteet
 

Student workload

Luennot /workshopit

Opetusharjoittelu – harjoitusoppilaan opettamista syyslukukaudella 14 x 45 min ja kevätlukukaudella 16 x 45 min, lisäksi palautekeskustelut sekä mahdolliset opetusharjoittelun ryhmätunnit ja vertaispalauteet

Ammattimaisen opetuksen seuraaminen (ns. kuuntelutunnit): 20 x 45 min/lukuvuosi tai 10 x 45 min/lukukausi – opiskelija seuraa ammatissa toimivan opettajan työskentelyä erilaisissa oppimisympäristöissä esim. taiteen perusopetus, ammattillinen toinen aste, vapaa sivistystyö. Myös arviointityön (esim. lautakunnat) seuraaminen.

Muut pedagogiset projektit (esim. apuopettajana toimiminen, stemmaharjoituksien suunnittelu ja pitäminen, äänenjohtajana toimiminen esim. konservatorion orkesterissa, vierailut musiikkioppilaitoksissa)

Go back to top of page