Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 1 (1 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CJ74-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.08.2023 - 31.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.09.2023 - 20.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 10
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
- Opettajat
- Minna Karesluoto
- Laura Tikka
- Ryhmät
-
PTEASS23Teatteri-ilmaisunohjaaja/sirkus, syksy 2023
- Opintojakso
- KU00CJ74
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Tavoitteet
• Opiskelija tunnistaa omat mahdollisuutensa vaikuttaa opiskeluunsa ja omien opintojen etenemiseen
• Opiskelija osaa toimia erilaisissa opiskelu- ja työryhmissä rakentavassa vuorovaikutuksessa.
• Opiskelija tuntee ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää HOPS:it luomisen ja päivittämisen tärkeyden
• Opiskelija osaa käyttää olennaisia AMK.in sähköisiä järjestelmiä
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.
Sisällöt
Käydään läpi ryhmän pelisäännöt sekä koko opiskelijayhteisön yhteiset pelisäännöt. Otetaan käyttöön turvallisemman tilan periaattet. Tutustutaan sirkuskoulutusta koskeviin turvallisuusnäkökulmiin.
Tutustutaan AMK:in tarjoamiin opiskelua tukeviin palveluihin. Opiskelija luo HOPS:in yhdessä tuutoropettajan kanssa. Opiskelija tutustuu AMK:in sähköisiin järjestelmiin ja oppii käyttämään niitä.
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
• Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
• Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
• Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
• Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.
Opiskelua tukevat palvelut
• Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
• Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
• Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.
Sisältö
Korkeakouluopiskelun taidot
o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali
o Ajanhallinta
o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
o Turvallisuus Turun AMK:ssa
o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät
Opiskelua tukevat palvelut
o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö
o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus
Peppi ja HOPS
o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan
o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen
o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen
o kehityskeskustelu
o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista
o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla
o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi
o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Vertaisoppiminen ja oppiminen keskustelemisen, kuuntelemisen ja havainnoimisen kautta
Kansainvälisyys
Lähiopetus ryhmässä. Henkilökohtaiset hops-keskustelut oman tuutoropettajan kanssa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen, toimii positiivisessa vuorovaikutuksessa kaikkien ryhmän jäsenten kanssa ja rakentaa myönteistä oppimisilmapiiriä.
Opiskelija tekee opetuksen aikana annetut tehtävät ja tekee itsenäisesti suoritettavat tehtävät ohjeistuksen mukaan. Opiskelija osallistuu HOPS-keskusteluihin tuutoropettajan kanssa.
Hylätty
Opiskelija ei osallistu opintojakson lähitunneille eikä suorita annettuja oppimistehtäviä.