Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito (2 op)

Toteutuksen tunnus: TE00BQ51-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2024 - 24.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ajoneuvo- ja kuljetustekniikan koulutus
Opettajat
Heidi Kurvinen
Ryhmät
PAUTOS23A
PAUTOS23A
Opintojakso
TE00BQ51

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 02.04.2024 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito TE00BQ51-3008
EDU_3004 Josef muunto byod
Pe 19.04.2024 klo 11:30 - 15:30
(4 t 0 min)
Tentti TE00BQ51-3008 jaTE00BQ51-3009 Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito
LEM_B147 Joukahainen muunto
Ma 29.04.2024 klo 11:30 - 15:00
(3 t 30 min)
Uusintatentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito
ICT_C1027_Lambda LAMBDA
Ma 13.05.2024 klo 11:30 - 15:30
(4 t 0 min)
Uusintatentti Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito
ICT_C1027_Lambda LAMBDA
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- toimia asiakaslähtöisesti
- antaa esimerkkejä hyvästä asiakaspalvelusta eri autoalan tehtävissä
- asiakaspalvelutilanteessa ottaa huomioon erilaiset asiakkaat
- osaa arvioida omia asiakaspalvelutaitojaan sekä kehittämiskohtia

Sisältö

asiakaslähtöinen ajattelu
ostokäyttäytyminen
asiakaskokemus
asiakaspalvelutilanteet autoalalla

Oppimateriaalit

Grönroos, Christian (eri vuosia) Palvelujen johtaminen ja markkinointi.
Storbacka, Kai & Lehtinen, Jarmo. R. (eri vuosia) Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkuuden armoilla.
Bergström, Seija & Leppänen, Arja (2015, 2021) Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Tunneilla jaettu materiaali.
Omat muistiinpanot.
Oppimisympäristön Itslearning materiaali.

Opetusmenetelmät

Keskustelut, harjoitteet, havainnointi ja tentti.
Oppimisympäristönä Itslearning.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ilmoitetaan opintojakson ensimmäisellä tapaamiskerralla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija osallistuu tunneilla keskusteluun ja harjoitteisiin 16 h
Parettain tehtävä havainnointitehtävä ja havainnoinnin valmistelu 4-6 h
Tentti ja tenttiin kertaus 12 h
Itsenäinen työskentely ja tiedonhaku, valmistelu tunneille 16 h

Toteutukseen voi liittyä yritystoimeksiantoja.

Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja.

Lisätiedot

Viestiminen opettajalle Itslearning-alustan viestitoiminnon kautta.

Siirry alkuun