Skip to main content

Action-Based Working Methods in Early Childhood Education (5 cr)

Code: TH00CA85-3002

General information


Enrollment
02.06.2024 - 05.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.11.2024 - 10.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tiina Suni
Marika Kouki
Course
TH00CA85

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 12.11.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat / verkkototeutus TH00CA85-3002
Zoom
Tue 19.11.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat / verkkototeutus TH00CA85-3002
Zoom
Tue 26.11.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat / verkkototeutus TH00CA85-3002
Zoom
Tue 03.12.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat / verkkototeutus TH00CA85-3002
Zoom
Tue 10.12.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat / verkkototeutus TH00CA85-3002
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opettajat:
Marika Kouki
Tiina Suni

Tästä opintojaksosta toteutetaan verkkototeutuksen lisäksi lähitoteutus kampuksella, jos lähitoteutukseen ilmoittautuu vähintään 10 opiskelijaa. Olette saaneet Webropol-kyselylinkin ja valinneet jakson toteutustavan sen perusteella. HUOM! Jos et ole saanut Webropol-kyselylinkkiä, ota mahdollisimman pian yhteyttä opettajiin sähköpostitse. Tarvitsemme tarkan tiedon opiskelijamääristä kummallekin toteutukselle. Toteutustavan valinta on sitova ja koko jakso suoritetaan tämän valinnan mukaan.

Viikolla 45 itsenäinen työskentely ennakkotehtävän parissa.

ti 12.11.2024 klo 16-18
Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka (MK, TS)

ti 19.11.2024 klo 16-18 (MK)
Kieli, musiikki ja draama, toiminnallista työskentelyä

ti 26.11.2024 klo 16-18 (TS)
Matematiikka ja tutkiva oppiminen, toiminnallista työskentelyä

ti 3.12.2024 klo 16-18 (MK ja TS)
Kirjallisuustehtävän purku kahdessa ryhmässä

ti 10.12.2024 klo 16-18 (MK ja TS)
Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket kahdessa ryhmässä
Opintojakson päätös

Opetuksessa on läsnäolovelvoite, joka perustuu opintojaksolla käytettäviin työskentely- ja oppimismenetelmiin. Opintojakson verkko-opetus sisältää toiminnallista työskentelyä, keskusteluja, vertaisoppimista sekä työpajatyöskentelyä. Osallistuminen verkko-opetukseen tukee opiskelijan ammatillisen osaamisen ja vuorovaikutustaitojen kehittymistä.

Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.
Muutokset mahdollisia.

Objective

• you know how to support children’s motor skills and physical activity comprehensively
• you know how to use music and musical elements in activities
• you understand the importance of fairy tales, rhymes and drama for children’s learning
• you are able to support children’s mathematical thinking
• you master the basics of art education

Content

• children’s literature, musical and linguistic working methods, art education, physical exercise and exploration, mathematical skills and environmental education, the use of media
• pedagogical documentation
• different pedagogical focuses in the implementation of early childhood education (e.g., physical exercise, music, nature)

Teaching methods

Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely

International connections

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Completion alternatives

Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Osaamisen näyttö suoritetaan yksilötyönä.

Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.

Student workload

Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:

Ennakkotehtävä (taidekuvatehtävä) yksilötyönä ja opetus 1 op
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä 1,5 op
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä 2 op
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (vk-sosionomin kompetensseihin peilaten) 0,5 op

Tehtävät arvioidaan asteikolla täydennettävä / hyväksytty

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.

Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.

Go back to top of page