Skip to main content

Promotional video (5 cr)

Code: KU00CL98-3003

General information


Enrollment
02.12.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
8 - 24
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Milja Päivärinta
Pia Oförsagd
Groups
PMEDIS20elok
PMEDIS20elok
PMEDIS20jour
PMEDIS20jour
PMEDIS20masn
PMEDIS20 mainonnan suunnittelu
PMEDIS20tupr
PMEDIS20 tuotanto ja projektinhallinta
Course
KU00CL98

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 03.04.2024 time 10:00 - 15:00
(5 h 0 min)
Mainosvideo KU00CL98-3003
LEM_B146 Teoriatila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan 14.2 - 3.4.2024.
Opintojaksolla on yhteensä neljä länsäopetuspäivää pääosin keskiviikkoisin. Kurssilla saatava toimeksianto työstetään pienryhmissä itsenäisesti.

Opintojaksolla syvennytään videon tuottamiseen, ideointiin ja käsikirjoittamiseen yrityksen markkinointinäkökulmasta. Läpi käydään lyhyesti myös videon perusteet, jotta liikkeelle lähdetään samalta viivalta. Opintojaksolla tehdään pienryhmissä liikkuvan kuvan sisältöjä ulkopuoliselle toimeksiantajalle.

Kurssin sisältö ja aikataulu rakentuu seuraavasti:

14.2. klo 10.00 - 15.00
Lemppari, B146 (läsnä)
Mainosvideon perusteet ja videokuvauksen kertaus
- Mainosvideoiden tyylilajit ja niiden tarkoitus
- Kohderyhmien huomioiminen ideoinnissa ja tuotannossa
- Ideointi ja käsikirjoittaminen
- Draaman kaari
- Kaupallisen videon rakenne

28.2. klo 13.00 - 15.00
Rautatehtaankatu 4, 20200 Turku (läsnä)
Vierailu videotoimisto Mama Creativen studiolla
https://mamacreative.fi/studio/
- Yrityksen luova johtaja Iiro Romppanen avaa omaa urapolkuaan alalla

6.3. klo 10.00 - 15.00
Lemppari, B146 (läsnä)
Briiffi
- Pienryhmiin jakautuminen
- Videotoimeksianto, joka käsikirjoitetaan, kuvataan ja editoidaan opintojakson aikana

6.3. - 12.3. (itsenäinen työskentely)
Ryhmät ideoivat itsenäisesti briiffin pohjalta treatmentin

13.3. klo 10.00 - 15.00 (45 min / ryhmä) (Teams tai läsnä)
Ryhmäkohtaiset tapaamiset ja sparrausta, jossa käydään läpi treatmentit

18.3. 10.00 - 15.00 (45 min / ryhmä) (Teams)
Treatmentin ja käsikirjoituksen esittely toimeksiantajalle ryhmittäin

18.3. - 24.3. (itsenäinen työskentely)
Ryhmät kuvaavat ja editoivat itsenäisesti käsikirjoituksen ja saadun palautteen pohjalta videot

25.3. 10.00 - 15.00 (45 min / ryhmä) (Teams tai läsnä)
Ryhmäkohtaiset tapaamiset ja sparrausta, jossa katsotaan offline-versiot

3.4. 10.00 - 15.00
Lemppari, B146 (läsnä)
Valmiiden tuotosten esittely koko ryhmälle ja toimeksiantajalle
- Palaute
- Voittajatiimin valinta

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- Ideoida ja käsikirjoittaa mainosvideon
- Videotuotannon perusteet
- Totetuttaa kevyen videotuotannon ryhmätyönä
- Toimia projektissa, jossa tilaajana on ulkopuolinen yritys

Content

Opintojaksolla syvennytään videon tuottamiseen, ideointiin ja käsikirjoittamiseen yrityksen markkinointinäkökulmasta. Läpi käydään lyhyesti myös videon perusteet, jotta liikkeelle lähdetään samalta viivalta. Opintojaksolla tehdään liikkuvan kuvan sisältöjä.

Teaching methods

Opintojaksolla on kaikille yhteiset neljä lähipetuskertaa Lemminkäisenkadun kampuksella. Sparraustapaamiset ovat pienryhmien toiveiden mukaisesti etä- tai läsnätapaamisia. Toimeksianto suoritetaan pienryhmissä itsenäisesti työskennellen.

Student workload

Tärkein oppimistehtävä on ryhmätyö, jossa tuotetaan toimeksiantajalle video. Opintojakson aikana työryhmät tuottavat seuraavat materiaalit:

- treatment
- käsikirjoitus
- kuvaussuunnitelma
- videon offline-versio
- valmis video

Ryhmätyön lisäksi jokainen opiskelija tekee yksilötehtävän (oppimispäiväkirja) sekä antaa palautetta (oman sekä muiden ryhmäläisten työn reflektointi).

Qualifications

Suoritettu Audiovisuaalisen ilmaisun opintojakso (media-alan koulutuksen oppimissuunnitelmasta) tai kyseistä opintojaksoa vastaavien sisältöjen ja osaamisen hallinta.

Further information

Opintojakso toteutetaan 14.2 - 3.4.2024.
Opintojaksolla on yhteensä neljä länsäopetuspäivää pääosin keskiviikkoisin. Kurssilla saatava toimeksianto työstetään pienryhmissä itsenäisesti.

Go back to top of page