Promotional video (5 cr)
Code: KU00CL98-3003
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 8 - 24
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
- Teachers
- Milja Päivärinta
- Pia Oförsagd
- Groups
-
PMEDIS20elokPMEDIS20elok
-
PMEDIS20jourPMEDIS20jour
-
PMEDIS20masnPMEDIS20 mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS20tuprPMEDIS20 tuotanto ja projektinhallinta
- Course
- KU00CL98
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 03.04.2024 time 10:00 - 15:00 (5 h 0 min) |
Mainosvideo KU00CL98-3003 |
LEM_B146
Teoriatila
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso toteutetaan 14.2 - 3.4.2024.
Opintojaksolla on yhteensä neljä länsäopetuspäivää pääosin keskiviikkoisin. Kurssilla saatava toimeksianto työstetään pienryhmissä itsenäisesti.
Opintojaksolla syvennytään videon tuottamiseen, ideointiin ja käsikirjoittamiseen yrityksen markkinointinäkökulmasta. Läpi käydään lyhyesti myös videon perusteet, jotta liikkeelle lähdetään samalta viivalta. Opintojaksolla tehdään pienryhmissä liikkuvan kuvan sisältöjä ulkopuoliselle toimeksiantajalle.
Kurssin sisältö ja aikataulu rakentuu seuraavasti:
14.2. klo 10.00 - 15.00
Lemppari, B146 (läsnä)
Mainosvideon perusteet ja videokuvauksen kertaus
- Mainosvideoiden tyylilajit ja niiden tarkoitus
- Kohderyhmien huomioiminen ideoinnissa ja tuotannossa
- Ideointi ja käsikirjoittaminen
- Draaman kaari
- Kaupallisen videon rakenne
28.2. klo 13.00 - 15.00
Rautatehtaankatu 4, 20200 Turku (läsnä)
Vierailu videotoimisto Mama Creativen studiolla
https://mamacreative.fi/studio/
- Yrityksen luova johtaja Iiro Romppanen avaa omaa urapolkuaan alalla
6.3. klo 10.00 - 15.00
Lemppari, B146 (läsnä)
Briiffi
- Pienryhmiin jakautuminen
- Videotoimeksianto, joka käsikirjoitetaan, kuvataan ja editoidaan opintojakson aikana
6.3. - 12.3. (itsenäinen työskentely)
Ryhmät ideoivat itsenäisesti briiffin pohjalta treatmentin
13.3. klo 10.00 - 15.00 (45 min / ryhmä) (Teams tai läsnä)
Ryhmäkohtaiset tapaamiset ja sparrausta, jossa käydään läpi treatmentit
18.3. 10.00 - 15.00 (45 min / ryhmä) (Teams)
Treatmentin ja käsikirjoituksen esittely toimeksiantajalle ryhmittäin
18.3. - 24.3. (itsenäinen työskentely)
Ryhmät kuvaavat ja editoivat itsenäisesti käsikirjoituksen ja saadun palautteen pohjalta videot
25.3. 10.00 - 15.00 (45 min / ryhmä) (Teams tai läsnä)
Ryhmäkohtaiset tapaamiset ja sparrausta, jossa katsotaan offline-versiot
3.4. 10.00 - 15.00
Lemppari, B146 (läsnä)
Valmiiden tuotosten esittely koko ryhmälle ja toimeksiantajalle
- Palaute
- Voittajatiimin valinta
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- Ideoida ja käsikirjoittaa mainosvideon
- Videotuotannon perusteet
- Totetuttaa kevyen videotuotannon ryhmätyönä
- Toimia projektissa, jossa tilaajana on ulkopuolinen yritys
Content
Opintojaksolla syvennytään videon tuottamiseen, ideointiin ja käsikirjoittamiseen yrityksen markkinointinäkökulmasta. Läpi käydään lyhyesti myös videon perusteet, jotta liikkeelle lähdetään samalta viivalta. Opintojaksolla tehdään liikkuvan kuvan sisältöjä.
Teaching methods
Opintojaksolla on kaikille yhteiset neljä lähipetuskertaa Lemminkäisenkadun kampuksella. Sparraustapaamiset ovat pienryhmien toiveiden mukaisesti etä- tai läsnätapaamisia. Toimeksianto suoritetaan pienryhmissä itsenäisesti työskennellen.
Student workload
Tärkein oppimistehtävä on ryhmätyö, jossa tuotetaan toimeksiantajalle video. Opintojakson aikana työryhmät tuottavat seuraavat materiaalit:
- treatment
- käsikirjoitus
- kuvaussuunnitelma
- videon offline-versio
- valmis video
Ryhmätyön lisäksi jokainen opiskelija tekee yksilötehtävän (oppimispäiväkirja) sekä antaa palautetta (oman sekä muiden ryhmäläisten työn reflektointi).
Qualifications
Suoritettu Audiovisuaalisen ilmaisun opintojakso (media-alan koulutuksen oppimissuunnitelmasta) tai kyseistä opintojaksoa vastaavien sisältöjen ja osaamisen hallinta.
Further information
Opintojakso toteutetaan 14.2 - 3.4.2024.
Opintojaksolla on yhteensä neljä länsäopetuspäivää pääosin keskiviikkoisin. Kurssilla saatava toimeksianto työstetään pienryhmissä itsenäisesti.