Skip to main content

Web Commerce Expertise (5 cr)

Code: KH00CO78-3001

General information


Enrollment
01.12.2024 - 10.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.02.2025 - 12.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Saara Tikkanen
Course
KH00CO78

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 10.02.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Verkkokauppaosaaminen KH00CO78-3001
SAL_2139a_Afrodite Afrodite
Tue 11.03.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Verkkokauppaosaaminen KH00CO78-3001
SAL_1170_Phi Phi
Mon 12.05.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Verkkokauppaosaaminen KH00CO78-3001
SAL_2139a_Afrodite Afrodite
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ajoitus: 10.2.-12.5.2025

Sisältö:
- Verkkokauppa liiketoimintana (mm. liiketoimintamallit, vastuullisuus, trendit ja menestystekijät)
- Verkkokaupan kohderyhmien tunnistaminen ja ostokäyttäytymisen analysointi (mm. segmentointistrategiat, ostajapersoonien ja asiakasymmärryksen hyödyntäminen, ostokäyttäytymisen seurannan työkalut ja datan analysointi)
- Verkkokaupan perustaminen ja toiminta (mm. verkkokauppa-alustat, henkilöstö/osaaminen, suhteet päämiehiin/tavarantoimittajiin tai tuotantoketjun hallinta, valikoimanhallinta, logistiikka, toimitus- ja maksutavat, kyberturvallisuus, asiakaspalvelu)
- Verkkokaupan johtaminen ja markkinointi (mm. brändäys, asiakaskokemus, verkkokaupan sisältömarkkinointi, asiakaspolku ja sen analysointi, kasvuhakkerointi, verkkokaupan SEO, markkinoinnin automaatio ja personointi, asiakassuhteen kehittäminen)

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja osaa analysoida heidän ostokäyttäytymistään verkossa.
- osaa kuvata verkkokaupan perustamiseen ja toimintaan liittyviä keskeisiä tekijöitä, kuten yleisimmät verkkokauppa-alustat, valikoimanhallinta, logistiikka, rahaliikenne ja muut verkkokaupan liiketoiminnan erityispiirteet sekä menestystekijät.
- ymmärtää verkkokaupan johtamiseen liittyviä käytäntöjä ja verkkokaupalle ominaisen markkinoinnin pääpiirteet.
- osaa hahmottaa verkossa tapahtuvan asiakaspolun ja osaa kehittää sitä.

Content

- kohderyhmien tunnistaminen ja ostokäyttäytymisen analysointi verkossa
- verkkokaupan perustamiseen liittyvät toimenpiteet
- verkkokaupan johtamisen ja markkinoinnin keskeiset tekijät

Materials

Luentomateriaali, podcastit, videot, blogit ym. ITSiin lisättävä materiaali.

Kirjat, joista ammentaa tietoa:
- Ojanperä, T., Pyyhtiä, T., & Rehn, A. (2023). Vihaan myyntiä!: Myynnin myytit ja modernit mahdollisuudet. Alma Talent.

- Mattinen, M. (2020). Mistä kasvua?: Opas digiajan johtajalle. Alma Talent.

- Janson, S., & Schubert, S. (2020). ECommerce - opportunity for companies: Digital winning, selling & convincing customers & clients in the online shop, pricing marketing & psychology for the right virtual strategy (1st edition.). Best of HR - Berufebilder.de.

- Hallavo, J. (2013). Verkkokaupan rautaisannos. Talentum.

Teaching methods

- lähiopetus (luennointi, ryhmätyöskentely, parityöskentely)
- itsenäinen teorian opiskelu ja tiedonhaku
- yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät (ryhmätyöskentely)
- oppimisen tarkistustentti ITSissä

Exam schedules

Oppimisen tarkistustentin ajankohta ilmoitetaan ensimmäisellä luentokerralla.

International connections

Yhteisöllinen oppiminen & innovaatiopedagogiikka.

Completion alternatives

-

Student workload

Kurssi koostuu luennoista, ryhmätyöstä, yksilötyöstä sekä monivalintatentistä.

Teoriaa opiskellaan luento-osuuksilla sekä itsenäisesti.

Kurssin lopuksi opiskelijat täyttävät oman ryhmänsä työskentelyä koskevan vertaispalautteen, jota opettaja voi hyödyntää arvioinneissa (=opettaja voi antaa opiskelijalle matalamman/korkeamman arvosanan, mikäli vertaisarvioinnista käy systemaattisesti ilmi opiskelijan arvosanaa nostavia/madaltavia seikkoja).

Opintojakson laajuus: 5 op = n. 135 h opiskelijan työtä

Further information

ITS & sähköposti

Go back to top of page