Web Commerce Expertise (5 cr)
Code: KH00CO78-3001
General information
- Enrollment
-
01.12.2024 - 10.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
10.02.2025 - 12.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Saara Tikkanen
- Course
- KH00CO78
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 10.02.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Verkkokauppaosaaminen KH00CO78-3001 |
SAL_2139a_Afrodite
Afrodite
|
Tue 11.03.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Verkkokauppaosaaminen KH00CO78-3001 |
SAL_1170_Phi
Phi
|
Mon 12.05.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Verkkokauppaosaaminen KH00CO78-3001 |
SAL_2139a_Afrodite
Afrodite
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ajoitus: 10.2.-12.5.2025
Sisältö:
- Verkkokauppa liiketoimintana (mm. liiketoimintamallit, vastuullisuus, trendit ja menestystekijät)
- Verkkokaupan kohderyhmien tunnistaminen ja ostokäyttäytymisen analysointi (mm. segmentointistrategiat, ostajapersoonien ja asiakasymmärryksen hyödyntäminen, ostokäyttäytymisen seurannan työkalut ja datan analysointi)
- Verkkokaupan perustaminen ja toiminta (mm. verkkokauppa-alustat, henkilöstö/osaaminen, suhteet päämiehiin/tavarantoimittajiin tai tuotantoketjun hallinta, valikoimanhallinta, logistiikka, toimitus- ja maksutavat, kyberturvallisuus, asiakaspalvelu)
- Verkkokaupan johtaminen ja markkinointi (mm. brändäys, asiakaskokemus, verkkokaupan sisältömarkkinointi, asiakaspolku ja sen analysointi, kasvuhakkerointi, verkkokaupan SEO, markkinoinnin automaatio ja personointi, asiakassuhteen kehittäminen)
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja osaa analysoida heidän ostokäyttäytymistään verkossa.
- osaa kuvata verkkokaupan perustamiseen ja toimintaan liittyviä keskeisiä tekijöitä, kuten yleisimmät verkkokauppa-alustat, valikoimanhallinta, logistiikka, rahaliikenne ja muut verkkokaupan liiketoiminnan erityispiirteet sekä menestystekijät.
- ymmärtää verkkokaupan johtamiseen liittyviä käytäntöjä ja verkkokaupalle ominaisen markkinoinnin pääpiirteet.
- osaa hahmottaa verkossa tapahtuvan asiakaspolun ja osaa kehittää sitä.
Content
- kohderyhmien tunnistaminen ja ostokäyttäytymisen analysointi verkossa
- verkkokaupan perustamiseen liittyvät toimenpiteet
- verkkokaupan johtamisen ja markkinoinnin keskeiset tekijät
Materials
Luentomateriaali, podcastit, videot, blogit ym. ITSiin lisättävä materiaali.
Kirjat, joista ammentaa tietoa:
- Ojanperä, T., Pyyhtiä, T., & Rehn, A. (2023). Vihaan myyntiä!: Myynnin myytit ja modernit mahdollisuudet. Alma Talent.
- Mattinen, M. (2020). Mistä kasvua?: Opas digiajan johtajalle. Alma Talent.
- Janson, S., & Schubert, S. (2020). ECommerce - opportunity for companies: Digital winning, selling & convincing customers & clients in the online shop, pricing marketing & psychology for the right virtual strategy (1st edition.). Best of HR - Berufebilder.de.
- Hallavo, J. (2013). Verkkokaupan rautaisannos. Talentum.
Teaching methods
- lähiopetus (luennointi, ryhmätyöskentely, parityöskentely)
- itsenäinen teorian opiskelu ja tiedonhaku
- yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät (ryhmätyöskentely)
- oppimisen tarkistustentti ITSissä
Exam schedules
Oppimisen tarkistustentin ajankohta ilmoitetaan ensimmäisellä luentokerralla.
International connections
Yhteisöllinen oppiminen & innovaatiopedagogiikka.
Completion alternatives
-
Student workload
Kurssi koostuu luennoista, ryhmätyöstä, yksilötyöstä sekä monivalintatentistä.
Teoriaa opiskellaan luento-osuuksilla sekä itsenäisesti.
Kurssin lopuksi opiskelijat täyttävät oman ryhmänsä työskentelyä koskevan vertaispalautteen, jota opettaja voi hyödyntää arvioinneissa (=opettaja voi antaa opiskelijalle matalamman/korkeamman arvosanan, mikäli vertaisarvioinnista käy systemaattisesti ilmi opiskelijan arvosanaa nostavia/madaltavia seikkoja).
Opintojakson laajuus: 5 op = n. 135 h opiskelijan työtä
Further information
ITS & sähköposti