Siirry suoraan sisältöön

Olio-ohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 5051125-3038

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.05.2024 - 23.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
englanti
Koulutus
Degree Programme in Information and Communications Technology
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Timo Haavisto
Werner Ravyse
Ryhmät
ICTMODgameSem
MOD Game Development (International Semester)
PTIVIS23P
Game and Interactive Technologies
Opintojakso
5051125

Toteutuksella on 20 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 50 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 18.09.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 20.09.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 25.09.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 27.09.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 02.10.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 04.10.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 09.10.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 11.10.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 23.10.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 25.10.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 30.10.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory class, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Pe 01.11.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 06.11.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 08.11.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 13.11.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 15.11.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 20.11.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 22.11.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Ke 27.11.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Theory, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C1035_Delta DELTA
Pe 29.11.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Practical work, Olio-ohjelmointi 5051125-3038
ICT_C3036 Cyberlab / BYOD
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

This course teaches the basics of object oriented programming (OOP) and uses the C# programming language as practical application tool.
OOP runs from September to December and consists of:
- Theory sessions (all students);
- Practical sessions for students who already have experience in C#;
- Practical sessions for students with little to no experience with C#.

The theory lecture sessions will include theoretical unpacking of OOP concepts and demonstrations (in tutorial fashion) of the topic for that specific phase of the course, while the practical sessions will be an opportunity for students to practice the aspects shown during the lecture sessions. The practical sessions are also intended for students to work on their class assignments, under the assistance of the lecturer, Turku Game Lab engineer, or senior student class assistant.

The course content is delivered on a weekly basis and will cover the following topics:
- The C# development environment (Visual Studio) and the basic program structure;
- Data types and how to use them with logical and arithmetical operators;
- Control structures and iteration;
- Overview of OOP principles;
- Abstraction;
- Encapsulation;
- Inheritance;
- Polymorphism

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvailla ohjelmistotuotteen kehitystyön vaiheet ja keskeiset menetelmät
- selittää käsitteet luokkahierarkia, periytyvyys ja monimuotoisuus sekä soveltaa niitä ohjelmistokehityksessä
- keskustella rinnakkaisohjelmoinnin mahdollisuuksista
- soveltaa poikkeusrakenteita
- suunnitella, toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen käyttöliittymäsovelluksen.

Sisältö

- oliorakenteet
- virheiden käsittely poikkeuksilla
- säikeet
- tietokantayhteyden luominen
- ohjelmistotuotannon prosessi ja menetelmät
- UML ja kaavioiden piirtäminen

Oppimateriaalit

Lecture and supplementary material will be made available at the appropriate timing for each topic or upon request from the students.

Opetusmenetelmät

The course will combine instructivist theory lectures with cognitivist problem solving by means of programming tasks and assignments.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

This course does not have a formal exam, but there is a summative online quiz that takes place at the end of the course.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

All theory lessons and practical sessions will be in face-to-face contact mode at TUAS premises.

The location and timing of each of the lessons will be made available in August 2023.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

OOP is a 5 ECTS course and each student is thereby expected to work 135 hours. The workload will be broken into:
- 25 - 40% theory
- 25 - 40% practical work (under guidance and supervision)
- 20 - 50% self-exploratory work and problem solving
The workload numbers are purely indicators and will vary from student to student (depending largely on experience).

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perusteet tai vastaavat tiedot ja taidot

Siirry alkuun