Skip to main content

Leadership Change (5 cr)

Code: TH00BP36-3006

General information


Enrollment
01.06.2024 - 29.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2024 - 12.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 35
Degree programmes
Master of Management and Leadership in Health Care
Teachers
Heli Vaartio-Rajalin
Anne Rouhelo
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00BP36

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 15 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 29.08.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Johtajuuden muutos TH00BP36-3006
zoom
Wed 09.10.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Johtajuuden muutos TH00BP36-3006
zoom
Tue 05.11.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Johtajuuden muutos TH00BP36-3006
https://turkuamk.zoom.us/j/65411402362
Wed 06.11.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Johtajuuden muutos TH00BP36-3006
zoom
Thu 28.11.2024 time 09:00 - 14:00
(5 h 0 min)
Johtajuuden muutos TH00BP36-3006
zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Syksyn 2024 opintojakso toteutuu verkko-opintoina Zoom-etäyhteydellä.

Opintojakson keskeiset sisällöt:
· Itsensä johtaminen ja johtajuudessa kehittyminen
· Työyhteisön moninaisuus ja moniammatillisuus johtamisessa
· Tiedolla johtaminen ja johtamisviestintä johtamisessa
· Työlainsäädäntö johtamisessa
· Johtamisosaamisen soveltaminen eri toimintaympäristöissä

Ennakkotehtävä:
Johdannoksi opintojaksoon Johtajuuden muutos suosittelemme luettavaksi oheisen artikkelin itsensä johtamisesta ennen opintojakson alkua 29.8 2024.
Harari, M. B. ym. 2021. Self-leadership: A meta-analysis of over two decades of research. Journal of occupational and organizational psychology, 94(4), 890–923.

Lue etenkin siinä kuvaillut kolme itsensä johtamisen strategiaa, sekä itsensä johtamiskyvyn kanssa korreloivat personallisuuspiirteet; ja pohdi mikä strategia tuntuu niistä sinusta tutuimmalta – millaista strategiaa ehkä itse käytät, miten se vaikuttaa omaan toimintaasi työntekijänä ja toisaalta kollegojesi toimintaan? Pohdi lisäksi, miten itsensä johtamiskykyä ennakoivat persoonallisuuspiirteet pätevät juuri sinuun, ja miten voisit niitä kehittää opintojakson aikana.

Artikkeli löytyy kurssin Itslearnig -kurssialustalta, joka aukeaa noin viikkoa ennen opintojakson alkua.

Aikataulu:
29.8.2024 klo 12:30–15:00 Etäopetus zoomin välityksellä
9.10.2024 klo 12:30–15:00 Etäopetus zoomin välityksellä
5.11.2024 klo 9:00–12:00 Etäopetus zoomin välitykselläå
6.11.2024 klo 12:30–15:00 Etäopetus zoomin välityksellä
28.11.2024 klo 9:00–14:00 Etäopetus zoomin välityksellä

Objective

After completing the course, the student is able to:
· Analyse and develop themselves as leaders
· Recognise the significance of diversity and multiprofessionality for leadership
· Recognise the importance of leadership for well-being at work
· Apply strategic and competence leadership, service guidance and service provision, as well as financial and business competence in the leadership and management of work communities

Content

· Self-management and development as a leader
· Diversity and multiprofessionality of the work community in leadership work
· Knowledge-based management and leadership communication in leadership work
· Labour legislation in leadership work (procedures related to employment relationships and contracts)
· Application of leadership competence in different operating environments

Materials

Lukupiirin kirjalista. Yhden lukupiirin (ryhmän) kaikki opiskelijat lukevat saman valitsemansa kirjan. Ilmoittautuminen lukupiiriin/kirjaan opintojakson alettua.

Juuti, P. 2023. Johtamisen murros.
Rantanen, J ym. 2020. Johda tunneilmastoa.
Mäki, A. 2022. Johtamisvainu: näkemyksellisyyttä johtamiseen.
Pirinen, H. 2023. Esihenkilö muutoksen johtajana.
Suominen, K. Aaltonen, P. & Mantere, S. 2024. Aikaansaava organisaatio.
Burkeman, O. 2022. Neljätuhatta viikkoa.

Muu opintojakson materiaali ilmoitetaan Itslearning-oppimisympäristössä.

Teaching methods

Etäopetus (Zoom-etäyhteys), ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät. Opintojaksolla on avainluentoja, yhteistä keskustelua, lukupiirityöskentelyä sekä oman johtamisosaamisen arviointia, kehittämistä ja reflektointia. Opiskelijoiden tulee varata aikaa lukupiirityöskentelyyn, joka tapahtuu ryhmässä sovittujen aikataulujen mukaan.

Exam schedules

Toteutusta ei suoriteta tentillä.

International connections

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää etäopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Etäopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Completion alternatives

Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Yksilöllinen oppimistehtävä (2 op), hyl./T1-K5
Lukupiiritehtävä (2 op), hyv./hyl.
Opetukseen osallistuminen (1 op)

Further information

YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi: 5 opiskelijaa.

Opintojakso sopii myös vapaasti valittavaksi opinnoksi. Toteutukseen hyväksytään ensisijaisesti ne opiskelijat, joiden ops:ssa opintojakso on. Yli jääneet paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Saat tiedon hyväksymisestä Pepin kautta ilmoittautumisajan päätyttyä.

Go back to top of page