Action-Based Working Methods in Early Childhood Education (5 cr)
Code: TH00CA85-3004
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 31.03.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
31.03.2025 - 07.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Tiina Suni
- Marika Kouki
- Course
- TH00CA85
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 09.04.2025 time 15:00 - 18:00 (3 h 0 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat TH00CA85-3004 |
Etä
|
Wed 23.04.2025 time 14:00 - 15:30 (1 h 30 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat TH00CA85-3004 |
Etä
|
Wed 23.04.2025 time 15:30 - 17:00 (1 h 30 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat TH00CA85-3004 |
Etä
|
Wed 23.04.2025 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat TH00CA85-3004 |
Etä
|
Wed 07.05.2025 time 15:00 - 18:00 (3 h 0 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat TH00CA85-3004 |
Etä
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opettajat:
Marika Kouki
Tiina Suni
Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan verkossa.
Viikolla 14 itsenäinen työskentely ennakkotehtävän parissa.
ke 9.4.2025 klo 15:00 - 18:00
Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka (MK ja TS)
ke 23.4.2025
klo 14:00 - 15:30 (TS)
Matematiikka ja tutkiva oppiminen sekä liikunta, toiminnallista työskentelyä
klo 15:30 - 17:00 (MK)
Kieli, musiikki ja draama, toiminnallista työskentelyä
klo 17-18 opiskelijaparien itsenäinen työskentely ohjaussuunnitelmien parissa
ke 7.5.2025
klo 15:00-18:00 (MK ja TS)
Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket
Kirjallisuustehtävän purku
Opintojakson päätös
Opetuksessa on läsnäolovelvoite, joka perustuu opintojaksolla käytettäviin työskentely- ja oppimismenetelmiin. Opintojakson verkko-opetus sisältää toiminnallista työskentelyä, keskusteluja, vertaisoppimista sekä työpajatyöskentelyä. Osallistuminen verkko-opetukseen tukee opiskelijan ammatillisen osaamisen ja vuorovaikutustaitojen kehittymistä.
Poissaolot korvataan opettajien määräämällä tavalla. Koska jaksolla on vain kolme verkkotapaamista, niin yhdeltä kerralta voi olla sairauden takia pois. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.
Muutokset mahdollisia.
Objective
• you know how to support children’s motor skills and physical activity comprehensively
• you know how to use music and musical elements in activities
• you understand the importance of fairy tales, rhymes and drama for children’s learning
• you are able to support children’s mathematical thinking
• you master the basics of art education
Content
• children’s literature, musical and linguistic working methods, art education, physical exercise and exploration, mathematical skills and environmental education, the use of media
• pedagogical documentation
• different pedagogical focuses in the implementation of early childhood education (e.g., physical exercise, music, nature)
Teaching methods
Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely
Exam schedules
Kirjallisuustehtävän palautus 6.5.2025
Toimintatuokioiden palautus 30.4.2025
Reflektiotehtävän palautus 9.5.2025
International connections
Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen
Completion alternatives
Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Osaamisen näyttö suoritetaan yksilötyönä.
Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.
Student workload
Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:
Ennakkotehtävä (taidekuvatehtävä) yksilötyönä ja opetus 1 op
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä 1,5 op
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä 2 op
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (vk-sosionomin kompetensseihin peilaten) 0,5 op
Tehtävät arvioidaan asteikolla täydennettävä / hyväksytty
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.
Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.
The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.