Ensuring a Child’s Well-Being in Foster Care (5 cr)
Code: TH00CA75-3004
General information
- Enrollment
-
02.06.2025 - 29.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 26 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Niina Vuoristo
- Noora Kumpulainen
- Laura Närvi
- Susanna Virta
- Course
- TH00CA75
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Vastuuopettaja: Laura Närvi
22.10. kello 14-16 Tiimityö Kirjallisuustehtävän purku
annetaan ennakkotehtävä Arki lastenkodissa (yksilötehtävä)/ LN
29.10. klo 16-18 blogin kirjoittamisen ohjeistus / LN opetus: Arki lastenkodissa, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
Annetaan ennakkotehtävä Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
5.11. kello 14-16 Tiimityöskentely: lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
12.11.kello 14-16 opetus: Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
viikko 47 Itsenäinen työskentely: menetelmät
26.11.kello 16-18 Menetelmät lastensuojelun sijaishuollossa / LN, SV, NK, NV
Objective
• you are able to identify the special needs of children in foster care
• you learn ways to work with traumatised children
• you understand the therapeutic benefits of everyday routines in the life of children in foster care
• you know how to work with children using different working methods
Content
• the well-being of children in foster care, children’s needs, parent-infant bonding disorders and traumas
• therapeutic foster care
• neuropsychiatric challenges
Teaching methods
Verkko-ohjaus 1op
Ennakko- ja tiimitehtävät 3op
Blogin kirjoittaminen parityönä 1 op
International connections
Jos opiskelija osallistuu toistuvasti tiimin yhteiseen työskentelyyn niin, että hän ei ole valmistautunut tiimi ilmoittaa, että opiskelija ei voi enää osallistua tiimin työskentelyyn.
Tiimissä työstettävä soveltava tehtävä: hyväksytty / täydennettävä.
Viikottaiseen opettajan verkko-ohjaukseen torstaisin 16-18 tulee osallistua 100%. Opetuskerroista 50 % voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä.
Kaunokirjallisuustehtävän palautus 22.10.2024 mennessä.
Blogin yhteenvedon palautuspäivät: Ensimmäinen palautuspäivä 10.11.2025 , toinen palautus 15.1.2025. Mikäli opiskelija ei palauta viimeiseen annettuun ajankohtaan mennessä, siirtyy palautus seuraavaan toteutukseen.
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.