Skip to main content

Ensuring a Child’s Well-Being in Foster Care (5 cr)

Code: TH00CA75-3004

General information


Enrollment
02.06.2025 - 29.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
26 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
TH00CA75
No reservations found for realization TH00CA75-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Vastuuopettaja: Laura Närvi

22.10. kello 14-16 Tiimityö Kirjallisuustehtävän purku
annetaan ennakkotehtävä Arki lastenkodissa (yksilötehtävä)/ LN
29.10. klo 16-18 blogin kirjoittamisen ohjeistus / LN opetus: Arki lastenkodissa, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
Annetaan ennakkotehtävä Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
5.11. kello 14-16 Tiimityöskentely: lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
12.11.kello 14-16 opetus: Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
viikko 47 Itsenäinen työskentely: menetelmät
26.11.kello 16-18 Menetelmät lastensuojelun sijaishuollossa / LN, SV, NK, NV

Objective

• you are able to identify the special needs of children in foster care
• you learn ways to work with traumatised children
• you understand the therapeutic benefits of everyday routines in the life of children in foster care
• you know how to work with children using different working methods

Content

• the well-being of children in foster care, children’s needs, parent-infant bonding disorders and traumas
• therapeutic foster care
• neuropsychiatric challenges

Teaching methods

Verkko-ohjaus 1op
Ennakko- ja tiimitehtävät 3op
Blogin kirjoittaminen parityönä 1 op

International connections

Jos opiskelija osallistuu toistuvasti tiimin yhteiseen työskentelyyn niin, että hän ei ole valmistautunut tiimi ilmoittaa, että opiskelija ei voi enää osallistua tiimin työskentelyyn.
Tiimissä työstettävä soveltava tehtävä: hyväksytty / täydennettävä.
Viikottaiseen opettajan verkko-ohjaukseen torstaisin 16-18 tulee osallistua 100%. Opetuskerroista 50 % voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä.

Kaunokirjallisuustehtävän palautus 22.10.2024 mennessä.

Blogin yhteenvedon palautuspäivät: Ensimmäinen palautuspäivä 10.11.2025 , toinen palautus 15.1.2025. Mikäli opiskelija ei palauta viimeiseen annettuun ajankohtaan mennessä, siirtyy palautus seuraavaan toteutukseen.

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page