Skip to main content

Well-being in a Changing Society (5 cr)

Code: TH00CA37-3021

General information


Enrollment
02.06.2025 - 04.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
46 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Course
TH00CA37
No reservations found for realization TH00CA37-3021!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus parillisten viikkojen torstaisin klo 14-18, viikot 36-40. Muista opetuksen sijoittelutaulukko

Heidi Ristseppä -vastuuope
Kaija Penttala

to 4.9. klo 16-18 Jakson aloitus, tavoitteet ja tehtävät. Hyvinvointivaltio ja hyvinvointi muuttuvassa yhteiskunnassa (KP) Kaijan Zoom-linkki https://turkuamk.zoom.us/j/9604781952


to 18.9. klo 16-18 Syrjäytyminen ja huono-osaisuus (HR) https://turkuamk.zoom.us/j/62000357628

Objective

• you understand aspects of citizens’ well-being and social problems
• you are familiar with societal and global challenges to well-being
• you are able to examine sustainability from different perspectives (ecological, economic, social and cultural)
• you are familiar with the history, functioning and tasks of welfare society and the welfare state

Content

• changes in welfare society and the welfare state
• welfare theories, measuring well-being, perceived well-being, quality of life
• social problems, social deprivation and marginalisation

Materials

Karisto, A., Takala, P. & Haapola, I.1998. Matkalla nykyaikaan. Helsinki: WSOY
Saari Juho. 2015. Huono-osaiset. Helsinki: Gaudeamus
Vaarama, M. ym. 2014. Suomalaisten hyvinvointi 2014. Helsinki: THL.
Karvonen, S. ym. (toim.) 2017. Terveyssosiologian linjoja. Helsinki: Gaudeamus.
Laaksonen, M. & Silventoinen, K. (toim.) 2011. Sosiaaliepidemiologia. Väestön terveyserot ja terveyteen vaikuttavat sosiaaliset tekijät. Helsinki: Gaudeamus.
Rajavuori, A. (toim.). 2022. Eriarvoisuuden tila Suomessa 2022. Helsinki: Into Kustannus Oy.

Muu ajankohtainen oppimateriaali.

Teaching methods

Verkkotapaamiset, kestävän kehityksen oppimistehtävä ja teoreettinen oppimispäiväkirja 3 op
Ryhmätehtävä ja videoesitelmä/opetusvideo 2 op.
Oppimistehtävä, teoreettinen oppimispäiväkirja sekä ryhmätehtävä ja videoesitelmä ohjeistetaan opintojakson alkaessa.

Go back to top of page