Skip to main content

Sustainable construction (2 cr)

Code: TE00CS39-3002

General information


Enrollment
02.08.2025 - 31.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.09.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Construction Industry
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Degree Programme in Construction and Municipal Engineering
Teachers
Marika Nurmikko
Teacher in charge
Marika Nurmikko
Groups
PRAKIS25A
PRAKIS25A
PRAKIS25B
PRAKIS25B
PRAKIS25C
PRAKIS25C
Course
TE00CS39
No reservations found for realization TE00CS39-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssilla käsitellään rakentamisalaa eri kestävyysnäkökulmista. Opiskelija huomaa kestävän ja vastuullisen toiminnan merkityksen rakennusalalla.
Kurssin aluksi opiskelijat suorittavat pakollisen Kestävä kehitys -verkkokurssin (1 op), joka sisällytetään Kestävä rakentaminen -kurssiin.

Objective

Kurssin käytyään opiskelija tuntee keinoja ja tapoja kestävään rakentamiseen. Hän tutustuu vähähiiliseen ja ekologiseen rakentamiseen sekä lainsäädännön vaatimuksiin rakennusalalla. Opiskelija ymmärtää tarpeen toimia kestävällä ja vastuullisella tavalla.

Content

* Kestävä kehitys ja vastuullisuus rakennusalalla
* Megatrendit ja niiden vaikutus rakentamiseen
* Vähähiilinen rakentaminen
* Elinkaarihankkeet

Materials

Ilmoitetaan IT´S alustalla.

Teaching methods

Luennot, harjoitukset, tentti, verkko-opiskelu

Exam schedules

Kurssin tentti suoritetaan IT´S -alustalla itsenäisesti kurssin aikana.
Uusintatentit pidetään tammikuussa 2026 paperisina.

International connections

Kurssi käsittelee laajasti Kestävän kehityksen eri teemoja.

Completion alternatives

AHOT, erikseen sovittava opettajan kanssa.

Student workload

Läsnäolo-opetusta 14 h, opiskelijan omaa työtä 40 h.

Qualifications

Ei vaadita aiempia opintoja.

Further information

Kurssin pääasiallinen viestintäkanava on IT`S.

Go back to top of page