Socio-Cultural Work with People with Disabilities - an E-Learning Course (5 cr)
Code: C-02467-SO00EB43-3002
General information
- Enrollment
-
11.03.2024 - 19.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
06.05.2024 - 31.08.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Institution
- Häme University of Applied Sciences, Hämeenlinna
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Course
- C-02467-SO00EB43
Evaluation scale
1-5
Location and time
Opintojakso on itsenäisesti, omassa aikataulussa learn moodle -verkko-oppimisympäristössä suoritettava kokonaisuus. On suositeltavaa, että aloitat opintojakson teemojen läpikäynnin ja tehtävän tekemisen opintojakson alkaessa 6.5.02024, jolloin vastuuopettajan ohjaus on tarvittaessa hyödynnettävissä viikottain ajalla 6.-31.5.2024. Opintojakson sisältöihin perustuva osaaminen osoitetaan blogi-tehtävällä. Palauta linkki valmiiseen blogiisi arviointia varten ohjeiden mukaisesti learn moodle -ympäristössä viimeistään 31.8.2024
Materials
Opintojakson oppimateriaali on tarjolla learn moodle -verkko-oppimisympäristössä. Opintojakso sisältää neljä toisiaan täydentävää teemaa. Jokainen teema alkaa lyhyellä alustuksella, jonka jälkeen tarjolla on teemakohtainen aineisto sekä kysymyksiä pohdittavaksesi ja itseopiskelusi tueksi. Loogisinta on edetä numerojärjestyksessä teemasta 1 aloittaen, kaikki aineistot ovat kuitenkin heti käytettävissäsi. Tehtävän tekemiseksi hyödynnettävät aineistot avautuvat linkkien kautta. Linkkien kautta tarjoutuu mahdollisuus perehtyä myös syvällisemmin vammaisuuteen ja vammaisalan työhön eli voit halutessasi hyödyntää aineistoa tehtävänantoa laajempaankin osaamisesi vahvistamiseen.
Teaching methods
Opintojakso on itsenäisesti, omassa aikataulussasi opiskeltava kokonaisuus, jossa kartutat osaamistasi vammaisuudesta ja sosiokulttuurisesta vammaistyöstä neljään toisiaan täydentävään opintojakson teemaan perehtyen. Opintojakson kuluessa teet kumuloituvaa oman oppimisen koontia, joka koostuu eri tehtävistä, lukemistasi aineistoista ja omista pohdinnoistasi. Opiskeluprosessin tuloksena tuotat blogitekstin arvioitavaksi suoritukseksi. Valitse haluamasi blogi-alusta (toimivia vaihtoehtoja ovat mm. blogger, ja wordpress, katso lisävinkkejä esimerkiksi Matleena Laakson sivuilta). Blogin muoto on vapaa, mutta sen tulee laajuudeltaan vastata n. 10–15 tekstisivua. Mukana voi olla myös kuvia, piirustuksia, tilastoja, käsitekarttoja, kunhan ne liittyvät tekstissä pohtimaasi aiheeseen. Sisällytä blogiin arvio omasta oppimisestasi, katsaus opintojakson asioihin, joita pidät keskeisinä oman oppimisesi kannalta, ja joita haluat ottaa mukaan työelämään. Arvioi tässä yhteydessä myös omaa suoritustasi arviointimatriisia hyödyntäen ja ehdota itsellesi arvosanaa. Lisää blogiin keskeiset hyödyntämäsi aineistot, tekstin sisäisiä lähdeviitteitä ei tarvitse käyttää. Itsenäisen opiskelusi tueksi opintojakson neljä teemaa ovat mukana learn moodlen edistymisen seurannassa siten, että voit itse merkitä tehtävän tehdyksi sen jälkeen, kun olet aineiston perusteella kirjoittanut blogiasi. Arvioitava blogi on mukana edistymisen seurannassa siten, että palautus vaaditaan.
Employer connections
Opintojaksolla on vahva yhteys käytännön työelämään. Itsenäisessä opiskelussa hyödynnettävät aineistot ovat vammaisuudesta kiinnostuneiden sekä vammaisten henkilöiden itsensä ja heidän läheistensä, sekä heidän tarvitsemiaan palveluja järjestävien ja tuottavien tahojen omassa toiminnassaan käyttämiä, avoimia aineistoja. Mikäli aineistojen perusteella haluat tarkemmin perehtyä johonkin kysymykseen, ota rohkeasti yhteyttä alan asiantuntijoihin ja syvennä oppimisprosessiasi mahdollisten keskustelujen kautta!
International connections
-
Completion alternatives
_
Student workload
Ajankäytön ja työmäärän mitoittaminen Opintojakson sisältöjen opiskelu ja siihen sisältyvän tehtävän tekeminen vastaa kokonaisuudessaan 135 h opiskelijan työtä