Activity-Based Methods in Early Childhood Education (5 cr)
Code: TH00BZ40-3003
General information
- Enrollment
-
01.10.2023 - 29.02.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
29.02.2024 - 11.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opintojakso toteutuu viikoilla 9-15, verkkotapaamiset torstaisin klo 16-18.
Opintojakso sisältää sekä verkko-opetusta että itsenäistä työskentelyä pareittain. Parit vastaavat itse tapaamisten järjestämisestä verkossa sekä tehtävien toteuttamisesta ohjeiden mukaisesti. Parityöskentelyn ohjeet löytyvät Itsistä.
Viikko 9: to 29.2.2024 klo 16-18: Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka (MK, TS)
Viikko 10: to 7.3.2024 klo 16-18: Itsenäinen parityöskentely omien toimintasuunnitelmien parissa
Viikko 12: to 21.3.2024 klo 16-18: Turun TOP-keskuksen vierailijat Anne Suonvieri ja Suvi Aflecht klo 16 - 17. Opiskelijoiden itsenäinen parityöskentely kirjallisuustehtävän parissa klo 17 -18.
Viikko 14: to 4.4.2024 klo 16-18 Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket kahdessa ryhmässä (MK, TS)
Viikko 15: to 11.4.2024 klo 16-18: Toiminnallista tunnetyöskentelyä ja jakson päätös (MK, TS)
Opetuksessa 100 % läsnäolovelvoite. Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.
Muutokset mahdollisia.
Objective
Student knows and is able to apply versatile working tools used in early education.
Student plans, implements and evaluates pedagogic activity in different areas of learning.
Content
Content
- play
- exercising
- experience and expression of arts
- exploration
Teaching methods
Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely
Pedagogic approaches and sustainable development
Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen
Student workload
Lähiopetuksessa on 100% läsnäolovelvollisuus. Mikäli poissaoloja tulee, sovitaan niiden korvaamisesta erikseen opettajan kanssa. Max 50% mahdollista suorittaa korvaustehtävän.
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.
Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:
Yksilöllinen taidetehtävä
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä, suunnitelmien kokeilu ja jatkokehitys
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (Vk-sosionomin kompetensseihin peilaten)
Opintojakso arvioidaan Täydennettävä / Hyväksytty