Skip to main content

Activity-Based Methods in Early Childhood Education (5 cr)

Code: TH00BZ40-3003

General information


Enrollment
01.10.2023 - 29.02.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.02.2024 - 11.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tiina Suni
Marika Kouki
Groups
PSOSS21V
Sosionomi (AMK), Turku, verkko S21
Course
TH00BZ40
No reservations found for realization TH00BZ40-3003!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opintojakso toteutuu viikoilla 9-15, verkkotapaamiset torstaisin klo 16-18.

Opintojakso sisältää sekä verkko-opetusta että itsenäistä työskentelyä pareittain. Parit vastaavat itse tapaamisten järjestämisestä verkossa sekä tehtävien toteuttamisesta ohjeiden mukaisesti. Parityöskentelyn ohjeet löytyvät Itsistä.

Viikko 9: to 29.2.2024 klo 16-18: Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka (MK, TS)
Viikko 10: to 7.3.2024 klo 16-18: Itsenäinen parityöskentely omien toimintasuunnitelmien parissa
Viikko 12: to 21.3.2024 klo 16-18: Turun TOP-keskuksen vierailijat Anne Suonvieri ja Suvi Aflecht klo 16 - 17. Opiskelijoiden itsenäinen parityöskentely kirjallisuustehtävän parissa klo 17 -18.
Viikko 14: to 4.4.2024 klo 16-18 Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket kahdessa ryhmässä (MK, TS)
Viikko 15: to 11.4.2024 klo 16-18: Toiminnallista tunnetyöskentelyä ja jakson päätös (MK, TS)

Opetuksessa 100 % läsnäolovelvoite. Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.

Muutokset mahdollisia.

Objective

Student knows and is able to apply versatile working tools used in early education.
Student plans, implements and evaluates pedagogic activity in different areas of learning.

Content

Content
- play
- exercising
- experience and expression of arts
- exploration

Teaching methods

Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Student workload

Lähiopetuksessa on 100% läsnäolovelvollisuus. Mikäli poissaoloja tulee, sovitaan niiden korvaamisesta erikseen opettajan kanssa. Max 50% mahdollista suorittaa korvaustehtävän.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.

Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla

Evaluation methods and criteria

Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:

Yksilöllinen taidetehtävä
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä, suunnitelmien kokeilu ja jatkokehitys
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (Vk-sosionomin kompetensseihin peilaten)

Opintojakso arvioidaan Täydennettävä / Hyväksytty

Go back to top of page