Emotions in Business and Social Media (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3191060-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.08.2018 - 02.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.09.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 18 - 30
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen
- Opettajat
- Mervi Varhelahti
- Vastuuopettaja
- Mervi Varhelahti
- Ryhmät
-
YLIKES18Liiketoiminnan kehittämisen koulutus, syksy 2018
- Opintojakso
- 3191060
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso on tarkoitettu YAMK- opiskelijoille ja linkittyy sekä markkinointiin että viestintäosaamiseen liiketoiminnassa.
Opintojakso aukeaa optimassa NN. Opintojaksolla ei ole virtuaalisia koko ryhmäntapaamisia.
• kuluttaja sosiaalisessa mediassa
• tunteet kuluttajan ja brändin välillä
• arvonluonti
• organisaatio tunteiden kohteena sosiaalisessa mediassa (mm. WOM, tunneäly, brändiromanssi)
• sentiment-työkalut ja esim. IPA-malli tunteiden analysoinnin apuna
Tavoitteet
After completing the course, the students can
- understand the significance of emotions in social media discussions for business
- analyse interaction in social media
- apply analysed information in business development
Sisältö
- consumer in social media
- the emotional relationship between the consumer and the brand
- a company as an object of emotions in social media (incl. brand romance, word of mouth, emotional intelligence, halo effect, groundwell)
- sentiment tools and the IPA model for analysing emotions
Aika ja paikka
Virtuaalinen tila Optimassa avautuu 9.10.2018
Oppimateriaalit
Opintojaksoa tukevia materiaaleja:
Jalonen, H., Vuolle, M. & Heinonen, L. (2016). Negatiiviset tunteet positiivinen bisnes. Talentum Pro. Helsinki.
HBR - artikkelit
https://turkuamk.finna.fi/
Opintojaksolla on mahdollisuus seurata aktiivisesti Deeva-hankkeen esityksiä ja seminaareja.http://deeva.fi/
Opetusmenetelmät
Opintojakso on 100% verkossa.
Toimintatavat:
•Perehdytään itsenäisesti teemaan artikkeleja lukien.
•Keskustellaan ohjauksen mukaan omista näkemyksistä keskustelualueella muiden opiskelijoiden kanssa, tavoitteena osaamisen jakaminen.
•Tutustutaan IPA-malliin itsenäisesti ja analysoidaan omaan organisaatioon liittyviä keskusteluja valitussa/valituissa some-kanavissa (brändi, tuote, palvelu, yritys).
• Tehdään raportti toimenpide-ehdotuksista, miten some-keskustelujen tunteita tulisi hyödyntää liiketoiminnassa.
Opettaja ohjaa opiskelijoita mm. osallistumalla aktiivisesti keskusteluihin sekä henkilökohtaisten skype-tapaamisten avulla.
Ohjeistus ja keskustelut englanniksi, oppimistehtävän lopputuotos eli kehittämisehdotukset kohdeorganisaatiolle voivat olla suomeksi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Yhteisöllisiä keskusteluja keskustelualueella. Itsenäinen sentiment-analyysi ja henkilökohtaista oppimisen reflektointia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
133h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivisuus 20%:
•aktiivisuus opintojakson keskusteluissa optimassa (teacher evaluates)
Lopputuotos 80%
•vuoropuhelu teorian ja käytännön välillä lopputuotoksessa (opettajan arvio ja itsearviointi)
•osaa soveltaa työkaluja ja malleja tunteiden analysointiin sosiaalisessa mediassa
•osaa analysoida sosiaalisen median keskustelujen tunteiden merkitystä liiketoiminnan näkökulmasta
•osaa viestiä tuloksista ja keskustella niiden hyödyntämisestä/soveltamisesta omassa työyhteisössä. (oma työyhteisö arvioi))
Opiskelijan oma työyhteisö arvioi lopputuotoksen hyödynnettävyyttä organisaatiossa, kouluttaja ja opiskelija itsearvioivat osaamistavoitteiden saavuttamista
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ymmärtää tärkeimmät aiheeseen liittyvät teoriat.
Oppimistehtävän laadinnassa on hyödynnetty warm-up-tehtävän, artikkelien ja optima-keskustelujen, näkökulmia sekä ennen kaikkea oman työyhteisön panosta.
Osaa keskustella tunteiden johtamisen sosiaalisessa mediassa käsitteistä omasta näkökulmasta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Lisäksi osaa pohtia omaa ja omaan organisaation toimintaan liittyvää sosiaalisen median dataa analyyttisesti Osaa kommunikoida selkeästi myös omia ajatuksia sekä palautettavassa oppimistehtävässä että optima-keskusteluissa.
Lisäksi kykenee selkeään ja johdonmukaiseen vuorovaikutukseen ryhmässä. Tuo esiin uusia ja erilaisia näkökulmia. On aktiivinen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lisäksi osaa esittää omia innovatiivisiakin huomioita ja päätelmiä ja implementoida niitä omiin omaan työyhteisöön toimenpide-ehdotusten myötä.
Lisäksi osaa soveltaa dialogin taitoja ja sääntöjä keskustelussa. Osaa tuoda ilmi ja viestiä tunnedatan ja kuluttajakäyttäytymisen näkemyksiä implementoituna omaan toimintaympäristöönsä.
Esitietovaatimukset
Liiketalouden perusteet
Lisätiedot
Opintojakso on tarkoitettu YAMK- opiskelijoille.
Opintojakso on tuotettu yhdessä YLIKES16-opiskelijoiden ja AADI-tutkimusryhmän kanssa.