Emotions in Business and Social Media (5 cr)
Code: 3191060-3002
General information
- Enrollment
-
04.08.2018 - 02.09.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
03.09.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- English
- Seats
- 18 - 30
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Business Development
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
This course is only for Master´s students.
• consumer in social media
• emotional relationship between the consumer and the brand
• company as an object of emotions in social media (incl. brand romance, word of mouth, emotional intelligence, halo effect, groundswell)
• sentiment tools and the IPA model for analysing emotions
• value creation
Objective
After completing the course, the students can
- understand the significance of emotions in social media discussions for business
- analyse interaction in social media
- apply analysed information in business development
Content
- consumer in social media
- the emotional relationship between the consumer and the brand
- a company as an object of emotions in social media (incl. brand romance, word of mouth, emotional intelligence, halo effect, groundwell)
- sentiment tools and the IPA model for analysing emotions
Location and time
Course is available in Optima 9.10.2018
Materials
Jalonen, H., Vuolle, M. & Heinonen, L. (2016). Negatiiviset tunteet positiivinen bisnes. Talentum Pro. Helsinki.
HBR - artikkelit
https://turkuamk.finna.fi/
Teaching methods
Course is 100% online and instruction language is English but the final output (= report) can be done in Finnish.
Activities:
•Introduction to the theme and sentiment analysis
•Designing and implementing sentiment analysis for your own organisation (or other institution, brand etc)
• Reporting results and suggestions how these results could be used in business.
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Collaborative discussion online, individual sentiment analysis and reflection on learning,
Student workload
133h
Evaluation methods and criteria
Both activity in discussion in discussion forum and interaction between theories and practise in the final output & visibility of the analysis process will be assessed.
Learning objectives:
•the student understands the importance of monitoring social media discussions
•the student understands the importance of customer value
•the student is able to apply sentiment models (IPA etc)
•the student is able to analyse emotions in social media from the business view
•the student is able to communicate these results and discuss how to apply them to bring extra value to business in his/her own organisation.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Ymmärtää tärkeimmät aiheeseen liittyvät teoriat.
Oppimistehtävän laadinnassa on hyödynnetty warm-up-tehtävän, artikkelien ja optima-keskustelujen, näkökulmia sekä ennen kaikkea oman työyhteisön panosta.
Osaa keskustella tunteiden johtamisen sosiaalisessa mediassa käsitteistä omasta näkökulmasta.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi osaa pohtia omaa ja omaan organisaation toimintaan liittyvää sosiaalisen median dataa analyyttisesti Osaa kommunikoida selkeästi myös omia ajatuksia sekä palautettavassa oppimistehtävässä että optima-keskusteluissa.
Lisäksi kykenee selkeään ja johdonmukaiseen vuorovaikutukseen ryhmässä. Tuo esiin uusia ja erilaisia näkökulmia. On aktiivinen.
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi osaa esittää omia innovatiivisiakin huomioita ja päätelmiä ja implementoida niitä omiin omaan työyhteisöön toimenpide-ehdotusten myötä.
Lisäksi osaa soveltaa dialogin taitoja ja sääntöjä keskustelussa. Osaa tuoda ilmi ja viestiä tunnedatan ja kuluttajakäyttäytymisen näkemyksiä implementoituna omaan toimintaympäristöönsä.
Qualifications
Basic business studies
Further information
This course is only for Master´s students.