Siirry suoraan sisältöön

Myyntityö (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3101242-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 09.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2019 - 27.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Myyntityön koulutus
Opettajat
Jouko Broman
Ryhmät
PMYYNS19A
PMYYNS19A
PMYYNS19B
PMYYNS19B
Opintojakso
3101242

realization.id

15595

realization.code

3101242-3003

realization.startDate

01.09.1919

realization.endDate

27.12.1919

realization.enrollmentStart

02.07.1919

realization.enrollmentEnd

09.09.1919

realization.currentStatus

PUBLISHED

Opetuskieli

fi

realization.name

Myyntityö

Sisältö

- Myyntityön merkitys yrityksen menestymiselle
- Myyjän keskeiset osaamisalueet
- Myyntityön muodot
- Tutustuminen myyntiorganisaation toimintaan
- Myyvän esityksen suunnittelu ja toteutus
- Hissipuheen suunnittelu ja pitäminen
- mahdollinen projektityö

Lisätietoja opiskelijoille

Hallitkaa aikaanne. Aika on tärkein pääomanne.
Olette paikalla silloin kun sitä ohjelman mukaisesti vaaditaan.

Lisätiedot

Hallitkaa aikaanne. Aika on tärkein pääomanne.
Olette paikalla silloin kun sitä ohjelman mukaisesti vaaditaan.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä henkilökohtaisen myyntityön peruskäsitteet
- tunnistaa hyvän myyjän keskeiset osaamisalueet
- kuvata myyntiorganisaation toimintaa myyjän työn näkökulmasta
- pitää myyvän esityksen annetusta aiheesta ottaen huomioon kohderyhmän ja esitykselle asetetut tavoitteet
- opiskelija osaa pitää hissipuheen

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Luennot
Kirjallisuus - Oppikirjat ja muu materiaali
Ryhmätyöt - ainakin "Buying behaviour" ja BtoB enterprises"
Luku/youtube-piirit
Ryhmätyöt arvioidaan erikseen. Esitys perustuu PowerPoint tai vastaavaan muotoon (YouTube, video, tms). Koko työryhmän on oltava mukana esittämässä ja myös kerrottava sovittu osa yleisölle (muut ryhmät ja valmentaja). Lisäksi kirjallisesta materiaalista sisältäen luennot, pidetään loppukoe

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Marras- Joulukuussa 2019.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.
Luennoilla on syytä olla paikalla ja kaikki kurssiin sisältyvät tehtävät on suoritettava ohjeiden mukaisesti.

Arviointiasteikko

H-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot
Kirjallisuus - Oppikirjat ja muu materiaali
Ryhmätyöt - ainakin "Buying behaviour" ja "Building partnerships"
Luku/youtube-piirit
Näihin varattavan ajan tulee täyttää 5 opintopisteen hankinnan/työmäärän kriteerit (1 op = 27h työtä)

Opetusmenetelmät

Luennot ja internet materiaalit, ryhmätyöt, esittäminen, loppukoe.

Oppimateriaalit

Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock: Oivaltava Myyntityö – Asiakkaana Organisaatio; Edita 2016
Stephen P. Castleberry and John F. Tanner: Selling – Building Partnerships (4th Edition, 2014); Mc Graw Hill Education New York
Muu luentojen aikana esiin tuleva materiaali.

realization.grade0Description

Tehtäviä ei tehty ja esitetty tuloksia ja/tai loppukoetta ei suoritettu.

realization.grade1Description

Tehtävät tehty hutaisten ja loppukoe mennyt heikosti (1-2)

realization.grade3Description

Tehtävät tehty huolellisesti. Ryhmän esittäminen hyvällä tasolla ja loppukoe sujunut hyvin (3-4). Halu, tahto ja motivaatio oppia uutta osoitettu lähituntien aikana esimerkiksi kyselemällä ja vertaamalla omiin kokemuksiin.

realization.grade5Description

Tehtävät tehty huolellisesti ja esittäminen on vakuuttavaa. Loppukoe mennyt tämän lisäksi 4-5 arvoisesti, sekä osoitettu innostusta ja kiinnostusta lähituntien aikana.

Kansainvälisyys

Tavoitteena on selventää BtoC ja BtoB myyntityön sisältöä, periaatteita ja käytännön toimintaa luentojen, kirjallisuuden, ryhmätöiden ja luku/video/keskustelupiirien avulla. Opiskelijalla on valmiudet kurssin jälkeen alkaa harjoitella myyntitaitoja ja oivaltaa, miten toimia erilaisissa tilanteissa ja ympäristöissä kun asiakassuhteita luodaan.

Sisällön jaksotus

Mitä on myynti
Myynnin rooli organisaatiossa
Myyntitaidot: (=vuorovaikutustaidot) kuuntelu, kysymysten asettelu, vastausten analysointi, ratkaisun löytäminen asiakkaan tarpeeseen, vastaväitteiden ja epäilysten käsittely, kaupan päättäminen, seuranta ja lojaliteetin rakentaminen
Myyntisyklit ja asiakassuhteiden kehittäminen erityisesti B to B eli yritysten välisessä kaupankäynnissä arvonluonnin näkökulmasta
Oman hissipuheen kehittäminen

realization.isTypeOther

boolean

realization.composite

boolean

Opintopistemäärä

5

Virtuaaliosuus

1

realization.minCredits

5

realization.maxCredits

5

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.optionalityCredits

5

courseUnit.minOptionalityCredits

5

courseUnit.maxOptionalityCredits

5

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Siirry alkuun