Sales (5 cr)
Code: 3101242-3003
General information
- Enrollment
-
02.07.2019 - 09.09.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.09.2019 - 27.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
realization.id
15595
realization.code
3101242-3003
realization.startDate
01.09.1919
realization.endDate
27.12.1919
realization.enrollmentStart
02.07.1919
realization.enrollmentEnd
09.09.1919
realization.currentStatus
PUBLISHED
Teaching language
fi
realization.name
Sales
Content
- The significance of sales to the success of a firm
- The central competences of a successful sales person
- Sales channels
- Familiarizing to the operations of a sales organization
- Planning and giving a selling presentation
- Planning and giving an elevator speech
Further information
Hallitkaa aikaanne. Aika on tärkein pääomanne.
Olette paikalla silloin kun sitä ohjelman mukaisesti vaaditaan.
Further information
Hallitkaa aikaanne. Aika on tärkein pääomanne.
Olette paikalla silloin kun sitä ohjelman mukaisesti vaaditaan.
Objective
In this course the student will focus on the central business operations. The student is then able to
- define the key concepts of personal selling
- recognize the main areas of competence in sales
- describe the basic operations of a sales organization
- give a sales presentation for a target group
- plan and give an elevator speech
Evaluation methods and criteria
Luennot
Kirjallisuus - Oppikirjat ja muu materiaali
Ryhmätyöt - ainakin "Buying behaviour" ja BtoB enterprises"
Luku/youtube-piirit
Ryhmätyöt arvioidaan erikseen. Esitys perustuu PowerPoint tai vastaavaan muotoon (YouTube, video, tms). Koko työryhmän on oltava mukana esittämässä ja myös kerrottava sovittu osa yleisölle (muut ryhmät ja valmentaja). Lisäksi kirjallisesta materiaalista sisältäen luennot, pidetään loppukoe
Exam schedules
Marras- Joulukuussa 2019.
Completion alternatives
Ei ole.
Luennoilla on syytä olla paikalla ja kaikki kurssiin sisältyvät tehtävät on suoritettava ohjeiden mukaisesti.
Evaluation scale
H-5
Student workload
Luennot
Kirjallisuus - Oppikirjat ja muu materiaali
Ryhmätyöt - ainakin "Buying behaviour" ja "Building partnerships"
Luku/youtube-piirit
Näihin varattavan ajan tulee täyttää 5 opintopisteen hankinnan/työmäärän kriteerit (1 op = 27h työtä)
Teaching methods
Luennot ja internet materiaalit, ryhmätyöt, esittäminen, loppukoe.
Materials
Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock: Oivaltava Myyntityö – Asiakkaana Organisaatio; Edita 2016
Stephen P. Castleberry and John F. Tanner: Selling – Building Partnerships (4th Edition, 2014); Mc Graw Hill Education New York
Muu luentojen aikana esiin tuleva materiaali.
realization.grade0Description
Tehtäviä ei tehty ja esitetty tuloksia ja/tai loppukoetta ei suoritettu.
realization.grade1Description
Tehtävät tehty hutaisten ja loppukoe mennyt heikosti (1-2)
realization.grade3Description
Tehtävät tehty huolellisesti. Ryhmän esittäminen hyvällä tasolla ja loppukoe sujunut hyvin (3-4). Halu, tahto ja motivaatio oppia uutta osoitettu lähituntien aikana esimerkiksi kyselemällä ja vertaamalla omiin kokemuksiin.
realization.grade5Description
Tehtävät tehty huolellisesti ja esittäminen on vakuuttavaa. Loppukoe mennyt tämän lisäksi 4-5 arvoisesti, sekä osoitettu innostusta ja kiinnostusta lähituntien aikana.
International connections
Tavoitteena on selventää BtoC ja BtoB myyntityön sisältöä, periaatteita ja käytännön toimintaa luentojen, kirjallisuuden, ryhmätöiden ja luku/video/keskustelupiirien avulla. Opiskelijalla on valmiudet kurssin jälkeen alkaa harjoitella myyntitaitoja ja oivaltaa, miten toimia erilaisissa tilanteissa ja ympäristöissä kun asiakassuhteita luodaan.
Content scheduling
Mitä on myynti
Myynnin rooli organisaatiossa
Myyntitaidot: (=vuorovaikutustaidot) kuuntelu, kysymysten asettelu, vastausten analysointi, ratkaisun löytäminen asiakkaan tarpeeseen, vastaväitteiden ja epäilysten käsittely, kaupan päättäminen, seuranta ja lojaliteetin rakentaminen
Myyntisyklit ja asiakassuhteiden kehittäminen erityisesti B to B eli yritysten välisessä kaupankäynnissä arvonluonnin näkökulmasta
Oman hissipuheen kehittäminen
realization.isTypeOther
boolean
realization.composite
boolean
Number of ECTS credits allocated
5
Virtual portion
1
realization.minCredits
5
realization.maxCredits
5
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.optionalityCredits
5
courseUnit.minOptionalityCredits
5
courseUnit.maxOptionalityCredits
5
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean