Skip to main content

Sales (5 cr)

Code: 3101242-3003

General information


Enrollment
02.07.2019 - 09.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2019 - 27.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Professional Sales
Teachers
Jouko Broman
Groups
PMYYNS19A
PMYYNS19A
PMYYNS19B
PMYYNS19B
Course
3101242

realization.id

15595

realization.code

3101242-3003

realization.startDate

01.09.1919

realization.endDate

27.12.1919

realization.enrollmentStart

02.07.1919

realization.enrollmentEnd

09.09.1919

realization.currentStatus

PUBLISHED

Teaching language

fi

realization.name

Sales

Content

- The significance of sales to the success of a firm
- The central competences of a successful sales person
- Sales channels
- Familiarizing to the operations of a sales organization
- Planning and giving a selling presentation
- Planning and giving an elevator speech

Further information

Hallitkaa aikaanne. Aika on tärkein pääomanne.
Olette paikalla silloin kun sitä ohjelman mukaisesti vaaditaan.

Further information

Hallitkaa aikaanne. Aika on tärkein pääomanne.
Olette paikalla silloin kun sitä ohjelman mukaisesti vaaditaan.

Objective

In this course the student will focus on the central business operations. The student is then able to
- define the key concepts of personal selling
- recognize the main areas of competence in sales
- describe the basic operations of a sales organization
- give a sales presentation for a target group
- plan and give an elevator speech

Evaluation methods and criteria

Luennot
Kirjallisuus - Oppikirjat ja muu materiaali
Ryhmätyöt - ainakin "Buying behaviour" ja BtoB enterprises"
Luku/youtube-piirit
Ryhmätyöt arvioidaan erikseen. Esitys perustuu PowerPoint tai vastaavaan muotoon (YouTube, video, tms). Koko työryhmän on oltava mukana esittämässä ja myös kerrottava sovittu osa yleisölle (muut ryhmät ja valmentaja). Lisäksi kirjallisesta materiaalista sisältäen luennot, pidetään loppukoe

Exam schedules

Marras- Joulukuussa 2019.

Completion alternatives

Ei ole.
Luennoilla on syytä olla paikalla ja kaikki kurssiin sisältyvät tehtävät on suoritettava ohjeiden mukaisesti.

Evaluation scale

H-5

Student workload

Luennot
Kirjallisuus - Oppikirjat ja muu materiaali
Ryhmätyöt - ainakin "Buying behaviour" ja "Building partnerships"
Luku/youtube-piirit
Näihin varattavan ajan tulee täyttää 5 opintopisteen hankinnan/työmäärän kriteerit (1 op = 27h työtä)

Teaching methods

Luennot ja internet materiaalit, ryhmätyöt, esittäminen, loppukoe.

Materials

Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock: Oivaltava Myyntityö – Asiakkaana Organisaatio; Edita 2016
Stephen P. Castleberry and John F. Tanner: Selling – Building Partnerships (4th Edition, 2014); Mc Graw Hill Education New York
Muu luentojen aikana esiin tuleva materiaali.

realization.grade0Description

Tehtäviä ei tehty ja esitetty tuloksia ja/tai loppukoetta ei suoritettu.

realization.grade1Description

Tehtävät tehty hutaisten ja loppukoe mennyt heikosti (1-2)

realization.grade3Description

Tehtävät tehty huolellisesti. Ryhmän esittäminen hyvällä tasolla ja loppukoe sujunut hyvin (3-4). Halu, tahto ja motivaatio oppia uutta osoitettu lähituntien aikana esimerkiksi kyselemällä ja vertaamalla omiin kokemuksiin.

realization.grade5Description

Tehtävät tehty huolellisesti ja esittäminen on vakuuttavaa. Loppukoe mennyt tämän lisäksi 4-5 arvoisesti, sekä osoitettu innostusta ja kiinnostusta lähituntien aikana.

International connections

Tavoitteena on selventää BtoC ja BtoB myyntityön sisältöä, periaatteita ja käytännön toimintaa luentojen, kirjallisuuden, ryhmätöiden ja luku/video/keskustelupiirien avulla. Opiskelijalla on valmiudet kurssin jälkeen alkaa harjoitella myyntitaitoja ja oivaltaa, miten toimia erilaisissa tilanteissa ja ympäristöissä kun asiakassuhteita luodaan.

Content scheduling

Mitä on myynti
Myynnin rooli organisaatiossa
Myyntitaidot: (=vuorovaikutustaidot) kuuntelu, kysymysten asettelu, vastausten analysointi, ratkaisun löytäminen asiakkaan tarpeeseen, vastaväitteiden ja epäilysten käsittely, kaupan päättäminen, seuranta ja lojaliteetin rakentaminen
Myyntisyklit ja asiakassuhteiden kehittäminen erityisesti B to B eli yritysten välisessä kaupankäynnissä arvonluonnin näkökulmasta
Oman hissipuheen kehittäminen

realization.isTypeOther

boolean

realization.composite

boolean

Number of ECTS credits allocated

5

Virtual portion

1

realization.minCredits

5

realization.maxCredits

5

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.optionalityCredits

5

courseUnit.minOptionalityCredits

5

courseUnit.maxOptionalityCredits

5

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Go back to top of page