Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja asiakaspalvelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3061024-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.01.2021 - 13.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Yhteiset palvelut
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 25
Opettajat
Annika Karppelin
Opintojakso
3061024
Toteutukselle 3061024-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso sijoittuu kevätlukukaudelle 2020.
Opinnoissa asiakaspalvelu on keskeisellä sijalla. Perehdyt tämän hetken markkinointiin, markkinoinnin perusteisiin ja asiakaspalvelun erityisvaatimuksiin markkinoinnin näkökulmasta. Markkinoinnin keinot tulevat tutuksi teoriassa ja käytännön tutustumistehtävän avulla.
Opintojaksolla vahvistat kykyä oivaltaa, kuinka markkinointi on osa kaikkea, mitä yritys tekee ja kuinka hyvä asiakaspalvelu ja asiakkaan odotuksiin vastaaminen tuo yritykselle markkinointietua.

Opintojakson jälkeen osaat
• markkinoinnin perusteita
• markkinonnin teoreettiset keinot (marketing mix)
• arvioida yrityksen keinoja markkinoida ja kiinnittää huomiota kehitettäviin osa-alueisiin
• ottaa huomioon asiakkaan ja asiakkaan odotukset sekä pohtia asiakaspalveluun liittyviä kehittämiskohteita

Tavoitteet

Opiskelija osaa markkinoinnin keskeiset peruskäsitteet. Hän osaa soveltaa asiakaslähtöistä ja kannattavuuteen perustuvaa markkinointiajattelua organisaation toiminnassa.

Sisältö

- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristö
- Ostokäyttäytyminen ja segmentointi
- Kilpailukeinot
-  Markkinoinnin suunnitteluprosessi
- Nykyaikainen asiakaspalvelu

Oppimateriaalit

Bergström, Seija & Leppänen, Asta. (2015) Yrityksen asiakasmarkkinointi. Soveltuvin osin
Lilberg, Petteri &Mattila, Riku. 2020. Kestävä markkinointi (e-kirja),
Luku 7 Kuluttajat ratkaisevat pelin.

Opetusmenetelmät

Luentoja harjoituksineen, tutustuminen itse valittuun kohteeseen tehtävänannon mukaisesti. Rarportointi ja suullinen esitys. Itsenäinen opiskelu, opiskelu ja pohdintaa ryhmässä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti suoritetaan viikolla 15, viimeistään la 17.4.
Uusintatentti on pe 23.4.2021

Tentti on onlinetentti ja se on mahdollista suorittaa tietyn aikavälin aikana. Tentin suoritusaikaraja on tiukka ja tentti sisältää helppojen kysymysten lisäksi vaikeampia, soveltavia kysymyksiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Flipped learning (opiskelija ottaa selvää, tavatessa keskustellaan ryhmänä).
Projektioppiminen (opiskelija suorittaa tutustuminsen pienenä projektina ja esittää tuotoksen).
Tutkivaoppiminen (tutustutaan aiheeseen, verrataan teoriaan).
Keskustelevat luennot ja avaavat harjoitteet.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutus on osa avoimen AMK:n tarjontaa, eikä toteutukselle ole valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on yhteensä 133h (5 op)
- 2 Ryhmätyötehtävää ja esitykset yht.16h
- Opetusta 2h viikossa, 3 pariharjoitusta 22h
- lisäksi itsenäistä työtä laskennallisesti n.95h

Hylätty (0)

Opiskelijan suoritus hylätään jos opiskelija
- ei ole suorittanut ryhmätehtävää tai
- jos kaikki tuntitehtäväharjoitteet ovat suorittamatta tai
- tenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi.
Vaaditut tehtävät: Ryhmätehtävä ja sen esitys (2 kpl) sekä
Tuntiharjoitteet (3 kpl)
Sama toisin: Opiskelija ei ole palauttanut vaadittavia tehtäviä, eikä ole osallistunut ryhmätehtävään. Tai opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään harjoitukseen (poissaoloja tunneilta kun harjoituksia on tehty) tai korvannut harjoitusta opettajan kanssa sovitulla tavalla. Tai opiskelija ei läpäise tenttiä hyväksyttävästi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut paritehtävän (valmisteleva tehtävä ja esitettävä paritehtävä) välttävästi ja läpäissyt tentin arvosanalla 1 - 2,25. Lisäksi opiskelija on ollut tunneilla ja suorittanut osan tunnille valmisteltavista tehtävistä ja osallistunut joihinkin pienryhmissä käytäviin keskusteluihin.
Opiskelija arvioi asiakaspalvelua enimmäkseen subjektiivisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on aktiivisesti läsnä oppitunneilla ja osallistuu pienryhmä keskusteluihin. Suurin osa tuntitehtävistä on tehty ja palautettavat tehtävät palautettu ajallaan ja suoritettu vähintään välttävästi tai hyvin.
Opiskelija on suorittanut esitettävän paritehtävän hyvin ja saa tentistä arvosanan 2,5 - 4,25.
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksellisyyttä. Opiskelija ei sovella palvelun laadun mallinnuksia, mutta perustaa arvionsa objektiivisiin kriteereihin. Opiskelija osoittaa hallitsevansa asiakaslähtöisen asiakaspalvelun kehittämisen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osoittanut erinomaista tai kiitettävää aktiivisuutta ja osallistunut pienryhmäkeskusteluihin aktiivisesti. Paritehtävä on palautettu määräaikaan mennessä ja tehty asiantuntemusta osoittaen. Opiskelija on saanut tentistä vähintään 4,25.
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksen ja kykenee arvioimaan omaa toimintansa asiakaslähtöisyyttä. Opiskelija osaa arvioida asiakaslähtöisyyden toteutumista soveltamalla valitsemaansa palvelun laadun mittaamiseen käytettävää mallia.

Lisätiedot

Tämä on avoimen AMK:n opiskelijoille (mukaan lukien polkuopiskelijat) suunnattu toteutus. Tutkinto-opiskelijoille on varattu 5 opiskelijan kiintiö. Tutkinto-opiskelijat hyväksytään viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Lisätiedot:avoinamk@turkuamk.fi

Siirry alkuun