Marketing and Customer Service (5 cr)
Code: 3061024-3003
General information
- Enrollment
- 16.12.2020 - 14.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.01.2021 - 13.04.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Yhteiset palvelut
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Teachers
- Annika Karppelin
- Course
- 3061024
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso sijoittuu kevätlukukaudelle 2020.
Opinnoissa asiakaspalvelu on keskeisellä sijalla. Perehdyt tämän hetken markkinointiin, markkinoinnin perusteisiin ja asiakaspalvelun erityisvaatimuksiin markkinoinnin näkökulmasta. Markkinoinnin keinot tulevat tutuksi teoriassa ja käytännön tutustumistehtävän avulla.
Opintojaksolla vahvistat kykyä oivaltaa, kuinka markkinointi on osa kaikkea, mitä yritys tekee ja kuinka hyvä asiakaspalvelu ja asiakkaan odotuksiin vastaaminen tuo yritykselle markkinointietua.
Opintojakson jälkeen osaat
• markkinoinnin perusteita
• markkinonnin teoreettiset keinot (marketing mix)
• arvioida yrityksen keinoja markkinoida ja kiinnittää huomiota kehitettäviin osa-alueisiin
• ottaa huomioon asiakkaan ja asiakkaan odotukset sekä pohtia asiakaspalveluun liittyviä kehittämiskohteita
Objective
The student understands the basic consepts of marketing and marketing environment and realizes the meaning of it as one essential part of business operations.
Content
- Customer related marketing ideology
- Internal and external marketing environment
- Consumer behaviour and segmentation
- Marketing planning process
- 4 Ps of marketing
- Customer Service
Materials
Bergström, Seija & Leppänen, Asta. (2015) Yrityksen asiakasmarkkinointi. Soveltuvin osin
Lilberg, Petteri &Mattila, Riku. 2020. Kestävä markkinointi (e-kirja),
Luku 7 Kuluttajat ratkaisevat pelin.
Teaching methods
Luentoja harjoituksineen, tutustuminen itse valittuun kohteeseen tehtävänannon mukaisesti. Rarportointi ja suullinen esitys. Itsenäinen opiskelu, opiskelu ja pohdintaa ryhmässä.
Exam schedules
Tentti suoritetaan viikolla 15, viimeistään la 17.4.
Uusintatentti on pe 23.4.2021
Tentti on onlinetentti ja se on mahdollista suorittaa tietyn aikavälin aikana. Tentin suoritusaikaraja on tiukka ja tentti sisältää helppojen kysymysten lisäksi vaikeampia, soveltavia kysymyksiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Flipped learning (opiskelija ottaa selvää, tavatessa keskustellaan ryhmänä).
Projektioppiminen (opiskelija suorittaa tutustuminsen pienenä projektina ja esittää tuotoksen).
Tutkivaoppiminen (tutustutaan aiheeseen, verrataan teoriaan).
Keskustelevat luennot ja avaavat harjoitteet.
Completion alternatives
Toteutus on osa avoimen AMK:n tarjontaa, eikä toteutukselle ole valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on yhteensä 133h (5 op)
- 2 Ryhmätyötehtävää ja esitykset yht.16h
- Opetusta 2h viikossa, 3 pariharjoitusta 22h
- lisäksi itsenäistä työtä laskennallisesti n.95h
Failed (0)
Opiskelijan suoritus hylätään jos opiskelija
- ei ole suorittanut ryhmätehtävää tai
- jos kaikki tuntitehtäväharjoitteet ovat suorittamatta tai
- tenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi.
Vaaditut tehtävät: Ryhmätehtävä ja sen esitys (2 kpl) sekä
Tuntiharjoitteet (3 kpl)
Sama toisin: Opiskelija ei ole palauttanut vaadittavia tehtäviä, eikä ole osallistunut ryhmätehtävään. Tai opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään harjoitukseen (poissaoloja tunneilta kun harjoituksia on tehty) tai korvannut harjoitusta opettajan kanssa sovitulla tavalla. Tai opiskelija ei läpäise tenttiä hyväksyttävästi.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut paritehtävän (valmisteleva tehtävä ja esitettävä paritehtävä) välttävästi ja läpäissyt tentin arvosanalla 1 - 2,25. Lisäksi opiskelija on ollut tunneilla ja suorittanut osan tunnille valmisteltavista tehtävistä ja osallistunut joihinkin pienryhmissä käytäviin keskusteluihin.
Opiskelija arvioi asiakaspalvelua enimmäkseen subjektiivisesti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on aktiivisesti läsnä oppitunneilla ja osallistuu pienryhmä keskusteluihin. Suurin osa tuntitehtävistä on tehty ja palautettavat tehtävät palautettu ajallaan ja suoritettu vähintään välttävästi tai hyvin.
Opiskelija on suorittanut esitettävän paritehtävän hyvin ja saa tentistä arvosanan 2,5 - 4,25.
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksellisyyttä. Opiskelija ei sovella palvelun laadun mallinnuksia, mutta perustaa arvionsa objektiivisiin kriteereihin. Opiskelija osoittaa hallitsevansa asiakaslähtöisen asiakaspalvelun kehittämisen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on osoittanut erinomaista tai kiitettävää aktiivisuutta ja osallistunut pienryhmäkeskusteluihin aktiivisesti. Paritehtävä on palautettu määräaikaan mennessä ja tehty asiantuntemusta osoittaen. Opiskelija on saanut tentistä vähintään 4,25.
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksen ja kykenee arvioimaan omaa toimintansa asiakaslähtöisyyttä. Opiskelija osaa arvioida asiakaslähtöisyyden toteutumista soveltamalla valitsemaansa palvelun laadun mittaamiseen käytettävää mallia.
Further information
Tämä on avoimen AMK:n opiskelijoille (mukaan lukien polkuopiskelijat) suunnattu toteutus. Tutkinto-opiskelijoille on varattu 5 opiskelijan kiintiö. Tutkinto-opiskelijat hyväksytään viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Lisätiedot:avoinamk@turkuamk.fi