Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen yritystoiminta, markkinointi ja yrittäjyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS75-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 30.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2021 - 27.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Opettajat
Anne Leinovaara-Matomäki
Opintojakso
KH00BS75
Toteutukselle KH00BS75-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kurssilla käsitellään perusasioita liittyen markkinointiin, asiakaslähtöinen yritystoimintaan ja yrittäjyyteen. Opiskellan eri työkaluja ja teorioita sekä aihepiiriin keskeisiä käistteitä.

Tavoitteet

Opiskelija osaa selostaa yrityksen eri toimintojen tehtävät ja niiden merkityksen osana yrityksen toimintaa ja kannattavuutta. Hän tunnistaa yrityksen keskeiset sidosryhmät ja osaa kuvata niiden näkökulmia yrityksen toimintaan. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen sekä arvioida omia yrittämisen edellytyksiään. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa. Hän osaa käyttää oikein yrityselämän keskeisiä käsitteitä ja itse toimia asiakaslähtöisesti.

Sisältö

Yrityksen toimintaympäristö
Liiketoiminnan peruskäsitteitä
Yrityksen perustoiminnot ja ydinprosessit
Yrittäjyys
Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen
Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
Markkinoinnin kilpailukeinot

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

Innovaatiopdeagogiikka ja PBL, tekemällä oppiminen (learning by doing).

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksen suoritustapa on tekemällä oppiminen, tutkivat tehtävät ja tuntiaktiivisuus.
Ei ole tenttejä, kurssi suoritetaan tekemällä valmiiksi ja palauttamalla määrätyt tehtävät annettuun palautuspäivään mennessä. Ei uusinta eikä korotusmahdollisuutta - ainoastaan seuraavalle kurssille osalistumalla.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, innovaatiopedagogiikka, portfolio, dialogi ja tutkiva oppiminen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät ja luennot, sekä materiaaliin perehtyminen itsenäisesti. Yhteensä työn määrä laskennallisesti 135 h (5 op / ects).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toiminnasta syntynyt evidenssi (tutkivat tehtävät), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen. Tehtävät. Tarkemmat, yksityiskohtaiset ohjeet ensimmäisellä luennolla, johon pakollinen osallistuminen jos kurssin aikoo suorittaa.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Tehtävät myöhästyneet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä pohdintaa tai oivalluksia. Työkaluja on käytetty suppeasti. Lähteiden käyttö vähäistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia. Työkalujen käyttö on laajaa, samoin lähdemateriaalin. Esitys on myös korkeatasoinen. Itse- ja vertaispalaute on laaja ja analyyttinen, reflektoiva (jos näitä käytetään).

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Määritellyt tavoitteet osaamiselle ovat toteutuneet ja kaikki edellä mainitut osaamistasovaatimukset, joka ovat alemmille arvosanoille, ylitetään.

Lisätiedot

-

Siirry alkuun