Palveluohjaus (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BP32-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2022 - 11.09.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.09.2022 - 31.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
- Opettajat
- Ilkka Uusitalo
- Anssi Lähde
- Ajoitusryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Pienryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille
- Opintojakso
- TH00BP32
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Palveluojaus-opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluohjausta itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Opintojakson keskeiset sisällöt:
· Palveluohjaus asiakastyömenetelmänä
· Palveluvaikuttavuus
· Asiakkaan ohjauksen etiikka
¨
Opetus:
29.9.2022 klo 10.00-15.45 / Opintojakson aloitus ja oppimistehtävä. Palveluohjauksen käsite ja merkitys sote -alalla / IU
27.10.2022 klo 9.00 -14.00 / Palveluohjauksen asiakasryhmäkohtainen tarkastelu, AL
9.12. 2022 klo 8.15-14.00 / Oppimistehtävän yhteinen käsittely AL, IU
Opetus toteutetaan etäyhteydellä. Zoom -linkki löytyy ITS työtilan jakson etusivulta tai toimitetaan kalenterikutsuna.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· Suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluohjausta itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa
Sisältö
· Palveluohjaus asiakastyömenetelmänä
· Palveluvaikuttavuus
· Asiakkaan ohjauksen etiikka
Oppimateriaalit
Oppimistehtävä ja sitä tukeva materiaali It´s learningissa.
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu etäopetuksena verkko-opetuksen menetelmin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksilö/paritehtävä ja osallistua opetukseen.
Opintojakson työmäärä:
5op = 135tuntia
Oppimistehtävä 4 op
Verkko-opetukseen osallistuminen 1 op
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna yksilö/paritehtävän arviointikriteerit.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi muodostuu tehtävän arvioinnista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1. Raportin rakenne on pääpiirteissään johdonmukainen ja sisältää tehtäväksiannon mukaiset asiat.
2. Teoreettinen taustatieto ja käsitteet on tuotettu, mutta suppeasti.
3. Työssä on vastattu tehtäväksiannon kaikkiin kohtiin, mutta osa on käsitelty niukasti.
4. Raportti sisältää omaa pohdintaa
5. Tekstin viimeistely on ohjeiden mukaista joskin siinä on puutteita
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
1. Raportin rakenne on johdonmukainen ja otsikointi vastaa selkeästi tehtäväksiantoa.
2. Teoreettinen taustatieto ja käsitteet on tuotettu kattavasti.
3. Työssä on vastattu hyvällä tasolla ja tasapainoisesti kaikkiin tehtäväksiannon kohtiin.
4. Raportti sisältää perusteltua ja monipuolista pohdintaa.
5. Tekstin viimeistely on ohjeiden mukaista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
1. Raportin rakenne on johdonmukainen ja otsikointi vastaa selkeästi tehtäväksiantoa.
2. Teoreettinen taustatieto on monipuolista ja käsitteet on määritelty selkeästi.
3. Raportissa on vastattu analyyttisesti ja huolella kaikkiin tehtäväväksiannon kohtiin.
4. Raportti sisältää monipuolista ja analyyttistä pohdintaa.
5. Teksti on viimeisteltyä ja ohjeiden mukaista asiakieltä.
Lisätiedot
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan.